O: Bančna identifikacijska številka (BIN) je ključnega pomena za plačilo, saj identificira banko izdajateljico za račun vsakega imetnika kartice in omogoča pravilno izvajanje transakcij. Številka BIN je trenutno prvih šest cifer v številki računa.
Mastercard je že od 60. let prejšnjega stoletja prepoznaven po uporabi številk v rangu 51-55.
O: Mednarodna organizacija za standardizacijo (ISO) je neodvisna mednarodna nevladna organizacija, ki razvija globalne standarde. Standard ISO/IEC 7812 določa Identifikacijsko številko izdajateljice (IIN), ki je v bančništvu poznana kot BIN.
Trenutno registrirano telo za upravljanje s številkami BIN v imenu ISO je Ameriško bančno združenje (AMA).
O: Plačilna industrija še nikdar ni bila tako zapletena. Z vsemi novimi napravami in tehnologijami v našem vedno bolj povezanem svetu se bližamo zapolnitvi končnega števila kombinacij številk BIN.
Mednarodna organizacija za standardizacijo (ISO), ki je izdala standard ISO/IEC 7812, ki določa številke BIN in Ameriško bančno združenje (AMA), ki je registrirano telo za upravljanje s številkami, imata na razpolago omejeno število neuporabljenih ali nedodeljenih številk. Iz tega razloga potrebuje industrija več številk BIN, da lahko sledi rasti na svojem področju.
O: Da bi razširili ponudbo, bo podjetje Mastercard vpeljalo dodatnih 50.000 šestmestnih številk BIN (222100 - 272099). S tem bomo kar podvojili trenutno zalogo Mastercard številk BIN. Tako bodo trgovci lahko prejeli milijone dodatnih transakcij in bodo naši izdajatelji še naprej podpirali poslovno rast.
Številke BIN 2-serije ustrezajo trenutnemu (revizija 2015) Standardu ISO in se bodo uporabljala popolnoma enako kot današnje številke BIN 5-serije.
O: Kartice s številkami BIN 2-serije se bodo začele izdajati v začetku leta 2017.
Novembra 2014 je podjetje Mastercard naznanilo potrebo po tehničnih posodobitvah, da se v obtok dodajo nove številke BIN. Spremembe, ki bodo podpirale nove številke BIN morajo biti vnesene v procesne sisteme izdajateljev in trgovcev do oktobra 2016.
dne 30. 6. 2017 je Mastercard začel testirati 2-serijo številk.
O: Trgovci morajo ovrednotiti svoje sisteme skupaj s svojim pridobiteljem ali ponudnikom storitev. Glede na to oceno bodo morda morali posodobiti sistem, da bo omogočal transakcije z novo serijo številk BIN.
Za več informacij obiščite stran številk BIN 2-serije.
O: Izdajatelji morajo posodobiti svoje sisteme, da bodo kompatibilni z novo serijo številk BIN, vsekakor pa morajo biti analizirani vsi sistemi, da se določijo morebitne potrebne dodatne spremembe. Ponudniki programske opreme imajo morda na voljo posodobitve, lastne razvite rešitve bodo morale biti morda posodobljene.
Za več informacij obiščite stran številk BIN 2-serije.
O: Ponudniki storitev in prodajalci se morajo obrnili na pridobitelja in posodobiti svoje sisteme, da bodo kompatibilni z novimi številkami BIN.
Za več informacij obiščite stran številk BIN 2-serije.
O: Pridobitelji bodo morali posodobiti svoje sisteme, da bodo kompatibilni z novo serijo številk BIN.
Za več informacij obiščite stran številk BIN 2-serije.
O: Industrija razmišlja o prehodu na novo serijo številk BIN z osmimi ciframi in razpravlja o možnem datumu menjave. V tem primeru bodo potrebni obširnejši sistemsko načrtovanje in posodobitve.
Podjetje Mastercard sodeluje s predano skupino deležnikov v industriji, da bodo upoštevani glasovi vseh udeleženih in da se vzpostavi najučinkovitejši standard za nadaljnjo rast industrije.
O: Če imate dodeljenega predstavnika Mastercard, se najprej obrnete na to osebo. V nasprotnem primeru lahko pošljete svoja vprašanja na elektronski naslov BIN_Inquiries@mastercard.com.
O: Trgovci naj sodelujejo s svojimi pridobitelji ali ponudniki storitev, da določijo morebitne potrebne posodobitve za transakcije z novo serijo številk BIN.
Trgovci, ki želijo zaprositi za testne ali končne kartice z novo serijo številk BIN, lahko pošljejo zahtevek na 2series_test_cards@mastercard.com.
O: Na naši spletni strani lahko najdete Spletno orodje, ki ponuja pregled različnih kartic in pomoč pri odločanju za tisto, ki je prava za vas.
O: Če ne najdete odgovora na vaše vprašanje, se obrnite na finančno institucijo, ki je izdala vaš račun, saj imajo specifične informacije, ki se nanašajo na vaš račun. Običajno lahko na zadnji strani svoje kartice najdete kontaktno številko za pomoč strankam vaše izdajateljice. V nasprotnem primeru lahko kontaktirate center za pomoč Mastercard Assistance Center na številko 001-636-722-7111. Če menite, da vaše vprašanje lahko odgovori le podjetje Mastercard, kliknite tu in nam ga zastavite.
V iskalec lokacij bankomatov vnesite mesto ali poštno številko. Nato lahko dodatno filtirirate sezam tako, da vnesete ulico in ime finančne ustanove in da označite ostale kriterije, ki so vam pomembni, kot na primer 24-urni dostop. Kliknite na gumb Išči in prikazal se bo seznam bankomatov v bližini izbrane lokacije. Za nadaljnje informacije kliknite na posamezen bankomat. Odvisno od vaše lokacije so lahko na voljo tudi napotki za pot.
O: Mastercard prejme podatke o bankomatih od finančnih ustanov. Če lokacija nekega bankomata ni navedena za določeno državo, ti podatki niso na voljo. Stalno smo v navezi s finančnimi ustanovami, da vam nudimo najnovejše natančne podatke o lokacijah bankomatov.
Svetujemo, da se z vprašanji glede lokacij bankomatov, limita za dvig na osebnih računih, gotovinskih predujmov v lokalni valuti, pretvorbe valut, menjalnih tečajev ali drugih ponujenih storitev obrnete na finančno ustanovo, ki je izdala vašo kartico. Njihove kontaktne podatke najdete na zadnji strani svoje kartice Mastercard in na bančnem izpisku. Obiščete lahko tudi spletno stran svoje finančne ustanove.
O: Za informacije o PIN kodi ali vašem računu se obrnite na finančno ustanovo, ki je izdala vašo kartico. Njihove kontaktne podatke najdete na zadnji strani svoje kartice Mastercard in na bančnem izpisku. Obiščete lahko tudi spletno stran svoje finančne ustanove.
O: Podjetje Mastercard ne določa provizij za dvig na bankomatu. Provizija, ki vam bo zaračunana ob dvigu, je navedena na zaslonu, preden je transakcija izvršena. Na zaslonu se prikaže možnost prekinitve transakcije, če ne želite plačati provizije. Za podrobne informacije o provizijah se obrnite na finančno ustanovo, ki je izdala vašo kartico. Njihove kontaktne podatke najdete na zadnji strani svoje kartice Mastercard in na bančnem izpisku. Obiščete lahko tudi spletno stran izdajatelja kartice.
O: Če imate težave pri uporabi svoje kartice na bankomatih z oznako Mastercard, Maestro ali Cirrus, bomo preučili težavo. Prosimo, spodaj navedite čim več podatkov:
Z naštetimi podatki se obrnite na 001-636-722-7111.
O: Mreža bankomatov Mastercard je le klic stran, da dobite dostop do gotovine, kamor koli greste.
O: Da. Gotovino s svojega računa lahko na bankomatu dvigujete z večino predplačniških kartic in darilnih kartic Mastercard . Vendar pa nekateri izdajatelji predplačniških in darilnih kartic ne dovoljujejo dvigov na bankomati ali transakcij v tujino. Preverite pri svojem izdajatelju kartice, ali so dovoljene te vrste transakcij. Večina kartic Mastercard vam omogoča tudi dvig gotovine na bankomatu. Za to boste potrebovali PIN kodo. Kontaktne podatke izdajatelja najdete na zadnji strani svoje kartice Mastercard in na bančnem izpisku. Obiščete lahko tudi spletno stran izdajatelja kartice.
O: Za povrnitev ali novo PIN kodo se obrnite na finančno ustanovo, ki je izdala vašo kartico. Njihove kontaktne podatke najdete na zadnji strani svoje kartice Mastercard in na bančnem izpisku.
O: Pomagamo vam nadomestiti izgubljeno ali ukradeno kartico, ne glede na to, kje ste. Pokličite center za pomoč Mastercard Assistance Center z vprašanji iz kjerkoli na svetu.
O: Če ne najdete odgovora na vaše vprašanje, se obrnite na finančno institucijo, ki je izdala vaš račun, saj imajo specifične informacije, ki se nanašajo na vaš račun. Običajno lahko na zadnji strani svoje kartice najdete kontaktno številko za pomoč strankam vaše izdajateljice. V nasprotnem primeru lahko kontaktirate center za pomoč Mastercard Assistance Center na številko 001-636-722-7111. Če menite, da vaše vprašanje lahko odgovori le podjetje Mastercard, kliknite tu, da podate vprašanje.
O: Imetniki Mastercard kartice imajo dostop do več kot milijon bankomatov po vsem svetu. Svoje stranke lahko usmerite s pomočjo iskalca lokacij bankomatov, ki vam pomaga najti najbližje bankomate.
O: Ne. Če želite plačati račun, obiščite stran prejemnika nakazila za napotke, kako izvesti plačilo.
O: Mastercard ne obračunava provizije za plačilo računov. Večina ponudnikov storitev ne zaračuna provizije, vendar vseeno preverite, če obračunajo kakršna koli doplačila ali imajo kakšne omejitve pri plačevanju s kartico Mastercard.
O: Za elektronsko plačilo se obrnite na prejemnika plačila. Mnogo jih ponuja to možnost plačila preko svojih spletnih strani ali preko telefona.
O: Avtomatsko plačevanje računov je dogovor z vašim izbranim prejemnikom plačila ali ponudnikom storitev, zato se morate obrniti direktno nanje, da uredite plačila, zneske in urnik. Vsak prejemnik plačila deluje po svojem postopku za avtomatsko plačevanje računov.
O: Ne, a možno je, da imate omejeno število skupnih izdatkov na svoji kartici Mastercard, zato je možno, da s temi plačili presežete limit na kartici.
O: Kontaktne informacije najdete na zadnji strani svoje kreditne kartice in na mesečnem izpisku.
O: Uporabljate lahko kreditne ali debetne kartice, ki imajo logotip Mastercard.
O: Avtomatsko plačevanje računov se vam lahko pomaga izogniti zamudninam in provizijam, tako da dovolite izbranim ponudnikom storitev, da avtomatsko bremenijo vaš račun Mastercard v rednih intervalih.
O: Pri ročnem plačevanju računov imate možnost prosto izbrati količino zneska in datum, na katerega želite opraviti plačilo. Vsakič, ko se bliža rok plačila računa, lahko začnete postopek plačila.
O: Avtomatsko plačevanje je dogovor z vašim izbranim ponudnikom storitev, zato se morate obrniti direktno nanje (prek telefona ali spleta), da uredite podrobnosti in urnik. Večina prejemnikov računa še naprej pošilja račun z zneskom za plačilo. Vendar nekateri ponudniki lahko dovolijo, da izberete račun v spletni obliki ali nobenega računa v papirnati obliki. Med postopkom urejanja avtomatskega plačila lahko določite, na kakšen način boste prejemali račun.
O: Plačevanje računov je dogovor med vami in izbranim ponudnikom storitev, zato se morate obrniti direktno nanje, da uredite podrobnosti in urnik.
Prejemnik plačila vas navadno prosi za številko vaše kartice Mastercard in datum izteka. Za avtomatska plačila računov lahko prejemnik računa zahteva tudi znesek, ki bo zaračunan, in datum izvršitve transakcije.
Opomba: Nekateri ponudniki storitev/prejemniki plačila vam ne omogočajo, da izberete datum. Nekateri ponudniki storitev lahko zahtevajo dodatne informacije, kot na primer vaš podpis..
O: Podatki vašega računa Mastercard se lahko spremenijo kot posledica izgubljene ali ukradene kartice, novega datuma izteka ali posodobitve nekega izdelka. Da bi preprečili motnje v sistemu, se morate obrniti na posameznega prejemnika plačila in jim posredovati podatke svojega računa. Priporočamo vam, da si shranite seznam prejemnikov plačil, ki jih avtomatsko plačujete, da lahko enostavno posodobite te informacije, kadar je potrebno.
O: Kontaktirajte prejemnika plačila, s katerim ste uredili avtomatsko plačevanje položnic, in sledite postopu preklica ali spremembi načina plačila.
O: Priporočamo, da pregledate račun na papirju ali v elektronski obliki, ki vam ga prejemnik plačila pošlje pred izvršilom plačila s kartico Mastercard. Vendar pa, če zaznate napako ali imate vprašanje o plačilu na računu, se takoj obrnite na prejemnika plačila, da razrešite nejasnosti v plačilu.
Kot imetnik kartice Mastercard niste odgovorni za neavtorizirane nakupe na vašem računu. Preberite več o naši Nični odgovornosti* . Možne so izjeme.
O: Uporaba vaše kartice Mastercard je veliko hitrejša in priročnejša od pisanja čekov. Plačila lahko izvedete kadarkoli iz kjerkoli na svetu. Spremembe bodo zabeležene na vašem bančnem izpisku, zato je enostavno in učinkovito ostati organiziran in spremljati svoje stroške. Če uporabljate avtomatsko plačevanje računov, vam tudi ni treba skrbeti o pozabljenih plačilih in zapoznelih plačilih. Odvisno od kartice, ki jo uporabljate, lahko nabirate tudi nagrade.
O: Ta stran je optimizirana za naslednje brskalnike:
O: Mastercard nudi mnogo različnih storitev in ugodnosti, ki so odvisne od kartice. Za več o ugodnostih različnih kartic se obrnite na center za pomoč Mastercard Assistance Center na 1-800-627-8372.
O: Če ste izgubili predmet, ki ste ga v celoti plačali s kartico Mastercard, ste lahko upravičeni do zamenjave ali povračila sredstev. Mastercard vam nudi mnogo različnih opcij in ugodnosti, odvisno od vrste kartice. Za več o ugodnostih različnih kartic se obrnite na center za pomoč Mastercard Assistance Center na 001-636-722-7111.
O: Avtomobilsko zavarovanje se razlikuje od lokacije do lokacije in od vrste vaše kartice. Prosimo, obrnite se na center za pomoč Mastercard Assistance Center na 1-800-627-8372.
O: Mastercard nudi mnogo različnih storitev in ugodnosti, ki so odvisne od kartice. Za več o ugodnostih različnih kartic se obrnite na center za pomoč Mastercard Assistance Center na 001-636-722-7111.
O: Obrnite se na center za pomoč Mastercard Assistance Center na 1-800-627-8372.
O: Če ne najdete odgovora na vaše vprašanje, se obrnite na finančno institucijo, ki je izdala vaš račun, saj imajo specifične informacije, ki se nanašajo na vaš račun. Običajno lahko na zadnji strani svoje kartice najdete kontaktno številko za pomoč strankam vaše izdajateljice. V nasprotnem primeru lahko kontaktirate center za pomoč Mastercard Assistance Center na številko 1-800-627-8372. Če menite, da vaše vprašanje lahko odgovori le podjetje Mastercard, kliknite tu in nam ga zastavite.
O: Mastercard razume skrb in natančnost, ki ju vlagate, da zaščitite svoje finance v zvezi s kreditnimi karticami in povpraševanjem glede zlorabe vašega računa. Vsako zlorabo kartice jemljemo zelo resno in tesno sodelujemo s preiskovalnimi agencijami. Poleg tega je podjetje Mastercard povečalo kazni za procesorje, da bi zagotovili, da bodo ta podjetja varovala podatke bančnih kartic.
V povezavi z zlorabami kartic Mastercard ne more določiti, katera transakcija trgovca je povzročila zlorabo kartic, saj teh podatkov nimamo na voljo. Naprošamo vas, da se za najnovejše podatke obrnete na finančno ustanovo, ki je izdala vašo kartico. Telefonsko številko za kontakt lahko navadno najdete na zadnji strani vaše kartice.
O: Nekateri izbrani trgovci nudijo storitev gotovina z nakupom, ki omogoča nakupovalcem, da dobijo gotovino s svoje kartice, kadar opravijo nakup.
O: Kliknite tu, da poiščete trgovine, ki vam nudijo storitev gotovina z nakupom, ko opravite nakup z debetno kartico Mastercard.
O: Da, saj so sredstva dvignjena izračuna, ki je povezan z vašo debetno kartico, zato je ta storitev mogoča le, ko uporabite debetno kartico.
O: Čeprav večina trgovcev ne računa provizije za to storitev, je možno, da posamezne trgovine zaračunajo provizijo.
O: Gotovina z nakupom je priročen način za enostaven dvig gotovine z vašega računa, ko nakupujete v svojih najljubših trgovinah, da vam prihranijo dvig na bankomatu. V večini primerov ni zaračunane provizije za to storitev, ki bi jo morda morali plačati za dvig na bankomatu.
O: Znesek je odvisen od trgovca in od količine sredstev v času nakupa. Če imate vprašanja o razpoložljivosti sredstev v določenem trenutku, se lahko obrnete direktno na trgovca. Količina gotovine z nakupom je odvisna tudi od razpoložljivosti sredstev na računu, ki je vezan na vašo debetno kartico.
O: Lokacije trgovcev, ki nudijo gotovino z nakupom, lahko iščete po trgovcu ali po kategoriji: oblačila, avtomobilizem, živila, restavracije, bencinske črpalke, transport in mnogo drugih. Kliknite tu, da zaženete iskalnik.
O: Čipna EMV kartice je kartica z vgrajenim računalniškim čipom. Te kartice so preproste za uporabo in so varnejše in priročnejše. Zmožne so celo hraniti podatke o nakupih, zato omogočajo trgovcem in ponudnikom storitev priložnosti za oglaševanje.
O: Čeprav so čipne kartice relativna novost v ZDA, so drugje že vrsto let v uporabi. V nekaterih državah, predvsem v Evropi, so trgovci vajeni sprejemati kartice s čipno tehnologijo.
O: Čipna kartica je videti enako kot običajna kartica, a ima vgrajen čip. Namesto, da plačamo s potegom po magnetnem traku, kartico s čipom naprej vstavimo v režo, da dokončamo transakcijo. Vaša kartica ima lahko omogočeno tudi brezstično plačevanje, kjer lahko le prislonite kartico na terminal pri blagajni.
O: Čipna kartica je podobna kartici, ki jo imate sedaj, vendar vsebuje vgrajen mikročip. Čip vsebuje zakodirane podatke, zato jo je izredno zahtevno kopirati ali ponarediti. Vaša čipna kartica ima na zadnji strani tudi magnetni trak, zato lahko še naprej uporabljate kartico, ko se trgovci prilagajajo novim terminalom, ki podpirajo čipno tehnologijo.
O: Vgrajen mikročip predstavlja močno zaščito in druge značilnosti, ki jih običajne kartice z magnetnim trakom ne omogočajo. Čipno kartico je praktično nemogoče ponarediti.
O: Čipno kartico lahko uporabljate na enak način kot do zdaj - kartico bodisi vstavite s čipom naprej v terminale, ki omogočajo takšno plačevanje, bodisi tako, da potegnete z magnetnim trakom. Kartico lahko še vedno uporabljate enako kot prej za plačevanje prek spleta, telefona in na bankomatih.
O: Za več informacij o čipni kartici se obrnite na svojo finančno ustanovo.
O: Čipne kartice se uvajajo v ZDA, saj so se izkazale za zelo uspešne drugod po svetu. Vaša nova čipna kartica vam bo nudila več varnosti.
O: PIN koda na vaši čipni kartici je enaka kot na vaši prejšnji kartici. Če ste pozabili svojo PIN kodo ali jo želite spremeniti, se obrnite na svojo finančno ustanovo.
O: Ko vstavite ali prislonite svojo kartico na terminal, čip sporoči terminalu, da preveri pristnost kartice. Terminal navadno zahteva, da vnesete PIN kodo. Ko je ta odobrena, bo vaša transakcija izvršena.
O: Kartice, ki omogočajo brezstično plačevanje, imajo na sprednji strani simbol za brezstično plačevanje. Brezstično plačujte pri trgovcih, ki imajo na svojem terminalu simbol ali napis »contactless«:
Če trgovec ne omogoča brezstičnega plačevanja, vstavite svojo čipno kartico v terminal in vnesite PIN kodo.
O: PIN koda ščiti vašo kreditno kartico z najsodobnejšimi varnostnimi prijemi. Z vnosom PIN kode potrdite, da ste pooblaščeni uporabnik kartice. Za uporabo PIN kode ne boste plačali provizije, razen če kreditno kartico uporabite za dvig gotovine na bankomatu.
O: Soznamčeni program pomeni partnerstvo med podjetjem Mastercard, finančno institucijo kot izdajateljico ter partnerskim podjetjem, ki si želi poslovne rasti. Ti trije členi ustvarijo kartični program, ki ga nato tržijo strankam partnerskega podjetja. Soznamčena kartica je oblika plačila, ki strankam partnerskega podjetja nudi dodano vrednost.
O: Številne in raznolike gospodarske panoge so uspešno uvedle soznamčene programe, med drugim letalske in plinske družbe, avtomobilska podjetja, trgovine na debelo in supermarketi. Vsem podjetjem je skupna naraščajoča baza strank, ki redno kupujejo izdelke in storitve.
O: Ravni podpore in odgovornosti za promocijo kartic sta odvisni od dogovora med partnerskim podjetjem in izdajateljem. Mastercard nudi podjetjem različne ravni podpore in strokovnega znanja pri promociji soznamčenih kartic in posledični rasti poslovanja.
O: Logotip partnerskega podjetja je lahko po pravilih prevladujoči element na sprednji strani kartice. Kartica je poleg tega opremljena tudi z Mastercard logotipom in mora zato odgovarjati določenim standardom oblikovanja. Ime finančne institucije kot izdajateljice kartic Mastercard je lahko navedeno, vendar ni obvezujoče. Vsi oblikovalski detajli so določeni s strani partnerskega podjetja in izdajatelja kartice.
O: Najprej se obrnite na svojo banko ali finančno institucijo, s katero sodeluje vaše podjetje. Lahko pa vam Mastercard priskrbi seznam potencialnih finančnih institucij, napravljen na podlagi tisočih, s katerimi smo poslovali skozi leta.
O: To je odvisno od ciljev in razpoložljivih sredstev partnerskega podjetja. Mastercard ima pod svojim okriljem skupino predanih in izjemno izkušenih specialistov za soznamčenje. Partnerskemu podjetju lahko pomagajo oceniti in vzpostaviti soznamčeno partnerstvo, ki bo zadovoljilo cilje vseh vpletenih.
O: Brezstično plačevanje Mastercard je tako, kot bi s seboj vedno imeli točen znesek gotovine, kamorkoli ste namenjeni. Preprosto prislonite brezstično kartico, obesek na ključih ali pametni telefon in vaš račun je plačan.
O: Obstajajo številne prednosti brezstičnega plačevanja:
O: Povsod, kjer vidite simbol za brezstično plačevanje, lahko plačate tako, da preprosto prislonite vašo kartico. To vključuje restavracije s hitro prehrano, bencinske črpalke, lekarne, stadione, živilske trgovine in še več.
Poiščite lokacije, ki omogočajo brezstično plačevanje
Če ne vidite simbola za brezstično plačevanje, lahko svojo brezstično kartico še vedno vstavite v režo in plačate s pomočjo čipne tehnologije ali potegnete magnetni trak kartice skozi POS terminal.
O: Da opravite nakup, preprosto prislonite svojo brezstično kartico Mastercard, obesek za ključe ali pametni telefon na čitalnik na prodajnih mestih, ki omogočajo brezstično plačevanje.
Poiščite lokacije, ki omogočajo brezstično plačevanje
O: Brezstično plačevanje je mogoče na vseh čitalnikih, ki imajo ta simbol. Svojo brezstično kartico lahko s preprostim potegom uporabljate tudi na čitalnikih magnetnih kartic, medtem ko to z brezstičnim obeskom za ključe ali pametnim telefonom ni izvedljivo.
O: Običajno mora biti brezstična kartica ali naprava oddaljena dva do pet centimetrov od simbola za brezstično plačevanje na terminalu. Če imate v denarnici več brezstičnih kartic, je pametno, da kartico v uporabi vzamete iz denarnice, kot pa da ob čitalnik prislonite celotno denarnico.
O: Brezstično opravljeni nakupi bodo na vašem mesečnem izpisku prikazani enako kot vsi ostali nakupi, ki jih opravite s kartico.
O: Brezstično plačevanje uporablja vgrajen računalniški čip in radijsko anteno. Ko prislonite brezstično kartico ali drugo napravo na terminal, so podrobnosti plačila brezžično poslane v Mastercard mrežo. Če uporabite mobilni telefon, boste nekaj trenutkov po prislonitvi prejeli tudi potrditev plačila.
O: Obesek za ključe ali NFC nalepka je posebna brezstična naprava, ki jo dodate med vaše obeske na ključih. Izdajatelji kartic jo občasno priskrbijo kot spremljevalno alternativo tradicionalni plastični kartici Mastercard.
O: Z vašo brezstično kartico ali napravo ravnajte tako, kot bi ravnali s katerokoli drugo kreditno, debetno ali predplačniško kartico. Vedno imejte v mislih, kje je, in jo shranjujte na varnem mestu. Skrbno imejte pripravljen tudi seznam številk svojih kartic, datumov izteka njihove veljavnosti in kontaktnih številk za nujne primere.
O: Ne, baterija ni sestavni del kartice.
O: Če uporabljate mobilni telefon, ki omogoča brezstično plačevanje, lahko to možnost izključite ali vključite. Če uporabljate brezstično kartico ali obesek za ključe, je možnost brezstičnega plačevanja vedno vključena in pripravljena na uporabo.
O: Da. Brezstično plačevanje uporablja varnostno tehnologijo kodiranja in je zaščiteno pred neavtoriziranimi nakupi. Stopnja varnosti je enaka kot pri uporabi običajne kartice.
O: Da je brezstično plačevanje tako enostavno in priročno kot uporaba gotovine, trgovci pri manjših nakupih ne zahtevajo podpisa. Večji nakupi pa zaradi vaše zaščite običajno zahtevajo podpis ali vnos PIN kode.
O: Če ste kartico izgubili ali sumite, da se na vašem računu dogajajo neavtorizirana dejanja, nemudoma kontaktirajte finančno institucijo, ki je izdala vašo kartico. V kolikor ne poznate kontaktne številke izdajateljice vaše kartice, kontaktirajte Mastercard in pomagali vam bomo pri iskanju informacij.
O: Če ne najdete odgovora na svoje vprašanje, se obrnite na finančno institucijo, pri kateri imate odprt račun, saj razpolaga z informacijami, ki se nanašajo na vaš račun. Običajno lahko na zadnji strani svoje kartice najdete kontaktno številko za pomoč uporabnikom. V vsakem primeru se lahko vedno obrnete na center za pomoč Mastercard Assistance Center na številko 001-636-722-7111. Če menite, da lahko na vaše vprašanje odgovori le podjetje Mastercard, kliknite tu in nam ga zastavite.
O: Brezstično plačevanje Mastercard je tako, kot bi s seboj vedno imeli točen znesek gotovine, kamorkoli ste namenjeni. Preprosto prislonite brezstično kartico, obesek na ključih ali pametni telefon in vaš račun je plačan.
O: Brezstično plačevanje uporablja vgrajen računalniški čip in radijsko anteno. Ko prislonite brezstično kartico ali drugo napravo na terminal, so podrobnosti plačila brezžično poslane v Mastercard mrežo. Če uporabite mobilni telefon, boste nekaj trenutkov po prislonitvi prejeli tudi potrditev plačila.
O: Sprejemanje brezstičnega plačevanja dokazano prinaša mnoge koristi za trgovce:
O: Sprejemanje brezstičnega plačevanja je odlična priložnost za vse trgovce, še posebej, kadar sta hitrost in priročnost na prvem mestu ali je gotovina trenutno prevladujoča metoda plačevanja. Izjeme vključujejo prodajalne hitre hrane, supermarkete, samopostrežne restavracije, živilske trgovine, prodajne avtomate, taksije, parkirišča, cestninske postaje, bencinske črpalke in javna prevozna sredstva.
O: Da. Mastercard brezstične transakcije obdeluje prek iste mreže kot standardne transakcije. Prek nje obdeluje več kot milijardo magnetnih in čipnih transakcij na leto.
Varnostni mehanizmi brezstičnega plačevanja Mastercard:
Tehnologija tudi ob večkratni prislonitvi kartice ali naprave na čitalnik poskrbi, da je vaš nakup zaračunan le enkrat.
O: Da, strankam je sredstva mogoče povrniti z enako potezo kot pri nakupu, torej s prislonitvijo brezstične plačilne naprave. Prosimo, sledite politiki vračanja izdelkov v vaši trgovini.
O: Ne, v kolikor je brezstično plačilo avtorizirano (fizično ali na spletu), ima trgovec še vedno jamstvo plačila, tudi pri transakcijah nižjih vrednosti, kjer preverjanje imetnika kartice ni potrebno.
O: Stroški so odvisni od izbrane rešitve. Za sprejemanje brezstičnega plačevanja lahko trgovci izberejo zunanji čitalnik, v celoti integriran ali samostojen POS sistem.
O: Za prodajalca je mobilno plačevanje na videz enako kot plačevanje z brezstično kartico, le da lahko stranka potrdi svojo mobilno PIN kodo ali biometrični vzorec ali prepozna vzorec na svoji mobilni napravi.
O: Vnos PIN kode ali podpis ni potreben pri transakcijah manjših vrednosti, preverjanje imetnika kartice pa je potrebno za transakcije večjih vrednosti. Pri nakupih, opravljenih z mobilnim telefonom, uporabnik svojo identiteto potrdi z vnosom mobilne PIN kode, potrditvijo biometričnega vzorca ali prepoznavanjem vzorca.
O: Čitalnik na prodajnem mestu mora imeti simbol za brezstično plačevanje. Številni trgovci slednje izpostavljajo tudi s posebnimi napisi.
Poleg tega se trgovčevo ime in naslov v roku dveh mesecev po prvi brezstični transakciji prikaže na spletni strani Mastercard lokacij, ki omogočajo brezstično plačevanje, ter v aplikaciji MasterCard Nearby™.
O: The Contactless Toolkit in How to Optimize the Consumer Brezkontaktni Experience – The Perfect Tap sta vodiča, ki vam bosta pomagala vzpostaviti program brezstičnega plačevanja Mastercard. Dokumenti so dostopni na: mastercard.com/contactless. Za dodatne informacije, vključno z navodili za postopek integracije Mastercard terminala, se obrnite na svojo finančno institucijo.
O: Ne, terminal mora biti najprej aktiviran, nato pa mora prodajalec vnesti še znesek plačila. Poleg tega mora biti kartica ali naprava od terminala oddaljena največ dva centimetra.
O: Ne, v primeru nižjega zneska ni potrebno natisniti računa, če stranka tega ne zahteva.
O: Brezstične plačilne kartice omogočajo plačilo kateregakoli zneska, enako kot tradicionalno plačevanje s kartico.
O: Poskusite z naslednjimi koraki:
O: Na blagajni bodo morale stranke slediti sporočilom na njihovi napravi (ta so odvisna od posamezne mobilne naprave), nato pa jo preprosto prisloniti na terminal. Ob plačilu z mobilnim telefonom se morajo stranke običajno identificirati s PIN kodo, potrditvijo biometričnega vzorca ali prepoznavanjem vzorca.
O: Za enostavnejši dostop do informacij o menjalnih tečajih je Mastercard ustvaril orodje, ki črpa vire informacij s številnih trgov (kot npr. Bloomberg, Reuters, centralne banke in druge).
Kliknite tukaj za dostop do orodja za pretvorbo valut
Za več informacij o najnovejših menjalnih tečajih, ki veljajo za določene države, obiščite našo spletno stran.
O: Priporočamo vam, da se za informacije o zaračunavanju pretvorbe valut v primerih transakcije v tujini obrnete na finančno institucijo, ki je izdala vašo kartico. Običajno je kontaktna številka za pomoč uporabnikom na zadnji strani vaše kartice. V vsakem primeru pa lahko vedno kontaktirate center za pomoč uporabnikom Mastercard Assistance Center na številko 1-800-627-8372 ali pokličete na 1-636-722-7111.
O: Priporočamo, da se obrnete na finančno institucijo, ki je izdala kartico, da skupaj določite stroške pretvorbe valut, ki se uporabljajo za tuje transakcije. Običajno je na zadnji strani vsake kartice številka storitve za stranke. Vedno se lahko obrnete tudi na Mastercard Assistance Center prek brezplačne številke: 1-800-627-8372 ali pokličite na: 1-636-722-7111.
O: Zahvaljujemo se vam za povratno informacijo in obžalujemo vašo neprijetno izkušnjo pri trgovcu, ki sprejema kartice Mastercard. Skrbno raziskujemo vsako pritožbo goljufivih trgovskih praks. V kolikor bi radi govorili neposredno z nami, nas kontaktirajte na POI_Currency_Conversion@mastercard.com.
O: Zahvaljujemo se vam za povratno informacijo in obžalujemo vašo neprijetno izkušnjo pri trgovcu, ki sprejema kartice Mastercard. Skrbno raziskujemo vsako pritožbo goljufivih trgovskih praks. V kolikor bi radi govorili neposredno z nami, nas kontaktirajte na POI_Currency_Conversion@mastercard.com.
O: Če ne najdete odgovora na vaše vprašanje, se obrnite na finančno institucijo, pri kateri imate odprt račun, saj ta razpolaga z informacijami, ki se nanašajo na vaš račun. Običajno lahko na zadnji strani svoje kartice najdete kontaktno številko za pomoč uporabnikom. V vsakem primeru lahko vedno kontaktirate center za pomoč Mastercard Assistance Center na številko 1-800-627-8372 ali pokličete na 1-636-722-7111. Če menite, da lahko na vaše vprašanje odgovori le podjetje Mastercard, kliknite tu in nam ga zastavite.
O: Oddelek za pomoč uporabnikom je dostopen na elektronskem naslovu Customer_Support@mastercard.com
O: Povsem enostavno je začeti. V prvem koraku kontaktirajte pridobitelja ali ponudnika plačilne storitve, nato pa izpolnite prijavo za odprtje poslovnega računa s pomočjo banke ali enega izmed njenih agentov.
Pričnite s sprejemanjem plačil
O: Številni ponudniki izvajanja plačilnih storitev vam lahko pomagajo pri sprejemanju spletnih plačil. Mnogi vam lahko pomagajo tudi ustvariti spletno stran, dodati funkcijo spletnega nakupovanja ali okrepiti varnost vaše spletne strani in transakcij.
O: Elektronske različice logotipa Mastercard lahko prenesete na strani Mastercard Brand Center
O: Če ne najdete odgovora na vaše vprašanje, se obrnite na finančno institucijo, pri kateri imate odprt račun, saj ta razpolaga z informacijami, ki se nanašajo na vaš račun. Običajno lahko na zadnji strani svoje kartice najdete kontaktno številko za pomoč uporabnikom. V vsakem primeru lahko vedno kontaktirate center za pomoč Mastercard Assistance Center na številko 001-636-722-7111 in usmerili vas bomo k izdajatelju vaše kartice.
Če menite, da lahko na vaše vprašanje odgovori le podjetje Mastercard:
Kliknite tu in nam zastavite svoje vprašanje
Ali pošljite sporočilo na elektronski naslov AskMastercard@mastercard.com
Ali pošljite pismo na:
Consumer Inquiries
Mastercard International Incoporated
2000 Purchase Street
Purchase, NY 10577
O: V kolikor že imate odprt račun pri banki ali kreditni instituciji, jih kontaktirajte in povprašajte o možnostih pridobitve kartice Mastercard. Če nimate vzpostavljenega odnosa s finančno institucijo ali bi radi pridobili ponudbe različnih izdajateljev, je Mastercard ustvaril spletno orodje ki vam pomaga izbrati kartico, ki bo prava za vas.
O: Da, Mastercard ima na voljo programe, oblikovane posebej za rast različnih vrst podjetij.
O: Poglejmo si plačilni postopek.
O: Sprejemanje plačilnih kartic ima pozitiven učinek na vaše stranke, tako na nova kot tudi na uveljavljena podjetja na trgu. Tukaj je nekaj od številnih prednosti:
O: Odkrijte vse, kar potrebujete, da pričnete sprejemati elektronska plačila.
O: Ponudnik storitve agregacije plačil trgovcev je trgovec zapisnikar, ki usklajuje transakcije v imenu podružnic trgovca. Pridobitelj je banka ali finančna ustanova, ki procesira kreditna in/ali debetna plačila za trgovca.
O: Pridobitelj ali komercialna banka je finančna institucija z Mastercard licenco, ki trgovcu pomaga sprejemati Mastercard plačila. Pridobitelji bodisi prodajajo svoje storitve obdelave plačil neposredno trgovcu bodisi za to najemajo agente. Ti agenti morajo biti registrirani pri podjetju Mastercard ter na svojih poslovnih karticah in pisarniških materialih jasno predstavljati banko izdajateljico. Dogovor s trgovcem pa mora tudi jasno opredeljevati ime banke.
O: Pridobitelji za nakupne transakcije s plačilnimi karticami izdajateljem plačujejo provizije za izmenjavo podatkov EDI. So le ena izmed številnih stroškovnih komponent, vključenih v provizijo, ki jo trgovec plačuje banki pridobiteljici za sprejemanje plačila na prodajnem mestu. So nujna in učinkovita metoda, s katero Mastercard ohranja dinamično mrežo plačevanja.
Preberite več o izmenjavi podatkov EDI
O: Če imate težave s terminalom, se obrnite na svojega pridobitelja ali ponudnika storitev agregacije plačil trgovcev.
O: Vaš ponudnik storitve agregacije plačil trgovcev ali pridobitelj razpolagata z informacijami o stroških.
O: Sporočilo posredujte centru za podporo organom kazenskega pregona na elektronski naslov Law_Enforcement_Support@mastercard.com. sporočilo ne vključujte celotnih številk kartic, temveč zgolj prvih šest števk. Na vašo poizvedbo bomo odgovorili v roku 48 delovnih ur.
Prosimo upoštevajte, da Mastercard ne vzdržuje računov ali vzpostavlja individualnih odnosov s strankami kot imetniki kartic. Čeprav banke in finančne ustanove izdajajo kartice Mastercard skladno z Mastercard licenco, je dejanski odnos z imetnikom kartice v domeni izdajateljice kartice. Informacije o računih so tako hranjene v bankah ali finančnih ustanovah, ki izdajajo kartice Mastercard, ravno tako kot izpiski stanja, objave informacij in komunikacija z imetnikom kartice.
Prenosljiva vizualna gradiva oziroma logotipi in navodila za uporabo so na voljo na spletni strani Mastercard Brand Center. Na istem mestu lahko naročite tudi nalepke.
O: Predstavnik podjetja Mastercard vam lahko pomaga izpolniti prijavo izgubljene ali ukradene kartice. Prosim kontaktirajte center za pomoč Mastercard Assistance Center na številko 1-800-627-8372 ali pokličite na 1-636-722-7111. Prav tako se lahko obrnete na finančno ustanovo, ki je izdala vašo kartico.
O: Če je vaša kartica zaščitena z zaščito Nične odgovornosti, se po prijavi izgubljene ali ukradene kartice neavtorizirani nakupi ne bi smeli prikazovati na vašem računu. Priporočamo vam, da pregledate prva dva izpisa stanja po prijavi izgubljene ali ukradene kartice. Le tako boste prepričani, da se neavtorizirane transakcije niso prikazale na vašem računu. V kolikor jih opazite, prosimo, da takoj kontaktirate finančno ustanovo, ki je izdala vašo kartico. Običajno lahko na zadnji strani svoje kartice ali na bančnem izpisku najdete kontaktno številko za pomoč uporabnikom. V vsakem primeru lahko vedno kontaktirate center za pomoč Mastercard Assistance Center na številko 1-800-627-8372 ali pokličete na 1-636-722-7111.
O: Mastercard vam v sodelovanju z banko izdajateljico pomaga pridobiti nadomestno kartico. Pri nadomestnih karticah mora vaša finančna ustanova namreč odobriti novo številko računa. Za pridobitev nujne nadomestne kartice pošljite svoj zahtevek na center za pomoč uporabnikom Mastercard Assistance Center na 1-800-627-8372 ali pokličite 1-636-722-7111.
O: Če ne najdete odgovora na svoje vprašanje, se obrnite na finančno institucijo, pri kateri imate odprt račun, saj razpolaga z informacijami, ki se nanašajo na vaš račun. Običajno lahko na zadnji strani svoje kartice najdete kontaktno številko za pomoč uporabnikom. V vsakem primeru se lahko vedno obrnete na center za pomoč Mastercard Assistance Center na številko 1-800-627-8372 ali pokličite na 1-636-722-7111. Če menite, da lahko na vaše vprašanje odgovori le podjetje Mastercard, kliknite tu in nam ga zastavite.
O: Ste žrtev tatvine ali izgube kartice ali pa zgolj potrebujete pomoč pri iskanju najbližjega bankomata? Naša pomoč vam je na voljo 24 ur na dan in 365 dni v letu. Pokličite in z našim predstavnikom spregovorite o:
Kontakt za nujne primere
V ZDA pokličite: 1-800-Mastercard (1-800-627-8372)
Kliknite tukaj za dostop do seznama nujnih kontaktov.
V državah, ki niso navedene na seznamu, lahko pokličete na telefonsko številko v ZDA: 1-636-722-7111.
O: Enostavno je najti predplačniško kartico Mastercard, ki je prava za vas. Na voljo so pri sodelujočih trgovcih in na spletu.
O: Zahteve po aktivaciji ali registraciji so lahko različne. Preverite pakiranje kartice za podrobne informacije. Za ponovno polnjenje kartice, zaščito Nične odgovornosti ali nadomestilo kartice se boste morali registrati.
O: Ko ste pripravljeni na nakup, predajte kartico prodajalcu ali jo po njegovih navodilih potegnite skozi terminal. Znesek nakupa bo avtomatsko odbit od razpoložljivega stanja na kartici.
O: Uporabljate jo lahko povsod, kjer sprejemajo debetne kartice. To pomeni na več kot milijon lokacijah po svetu, od prodajnih mest do spletnih trgovin, elektronskih ali telefonskih naročil. Svojo kartico lahko uporabljate tudi za elektronsko plačevanje računov.
O: Da, prodajalcu vnaprej zaupajte, kolikšen delež zneska želite odbiti s svoje predplačniške kartice in kolikšen delež boste plačali z alternativno metodo plačila. Procesa ni mogoče izvesti pri vseh trgovcih.
O: Ob vračilu izdelka boste trgovcu morda morali pokazati svojo kartico. Vrednost vrnjenega blaga bo nakazana nazaj na vašo kartico.
O: Če ste registrirali svojo predplačniško kartico Mastercard, vam lahko banka izdajateljica pomaga do podatkov, navedenih ob registraciji, in izdaji nadomestne kartice. Zato je dobro shraniti številko svoje kartice.
Nemudoma kontaktirajte izdajatelja vaše kartice in prijavite izgubljeno ali ukradeno kartico. Za dodatno pomoč pa se lahko obrnete tudi na storitve za nujne primere.
Registrirane predplačniške kartice Mastercard imajo tudi zaščito Nična odgovornost. Določene omejitve veljajo. Kliknite tukaj za več informacij o Nični odgovornosti in pogojih sodelovanja..
O: Po registraciji svoje predplačniške kartice Mastercard sredstva najlažje dodajate tako, da vzpostavite direkten depozit vaše plače. Za informacijami o direktnem depozitu na vašo kartico se obrnite na zaposlovalca, ki bo nato vašo plačo nakazoval neposredno na kartico. Informacije o direktnem depozitu se lahko spreminjajo, zato skrbno preglejte pakiranje kartice ali kontaktirajte banko izdajateljico.
Denar lahko na kartico naložite tudi pri trgovcih, ki to omogočajo. Za seznam tovrstnih trgovcev preberite pakiranje kartice ali kontaktirajte izdajateljico vaše kartice.
O: Predplačniške darilne kartice Mastercard so na voljo v bančnih podružnicah, na prodajnih mestih, na spletu in prek telefona. Na izbiro imate več stilov kartice, nekateri izmed njih so lahko personalizirani z unikatnimi poudarki, imenom prejemnika in osebnimi sporočili. Enostavno je najti predplačniško darilno kartico, ki je prava za vas.
O: Za podrobne informacije o aktivaciji preverite darilno kartico, račun ali pakiranje. Številne predplačniške darilne kartice, kupljene na prodajnih mestih, so aktivirane avtomatsko. Običajno se na zadnji strani kartice nahaja tudi kontakt za pomoč uporabnikom, kamor lahko pokličete v primeru vprašanj o aktivaciji kartice. V primeru spletnega ali telefonskega nakupa pa boste morda morali kartico registrirati pri njeni izdajateljici.
O: Ko ste pripravljeni na nakup, predajte kartico prodajalcu ali jo po njegovih navodilih potegnite skozi terminal. Znesek nakupa bo avtomatsko odbit od razpoložljivega stanja na kartici.
O: Svojo predplačniško darilno kartico Mastercard lahko uporabljate povsod, kjer sprejemajo debetne kartice Mastercard. To pomeni na več kot milijon lokacijah po svetu, od prodajnih mest do spleta, elektronskih in telefonskih naročil. Svojo kartico lahko uporabljate tudi za elektronsko plačevanje računov.
O: Svojo predplačniško darilno kartico Mastercard lahko uporabljate, dokler ne izčrpate naloženih sredstev oziroma do datuma izteka njene veljavnosti.
O: Ob vračilu izdelka boste trgovcu morda morali pokazati svojo kartico. Vrednost vrnjenega blaga bo nakazana nazaj na vašo kartico.
O: Predplačniške kartice Mastercard, ki so namenjene potovanjem, delujejo kot običajne predplačniške kartice Mastercard. To pomeni, da lahko povsod, kjer sprejemajo debetne kartice, potrošite sredstva, ki so bila naložena na kartico. Nakupujete lahko v trgovinah, na spletu ali prek telefona. Ob nakupu so sredstva avtomatsko odbita od stanja na kartici. Kartico lahko uporabljate do porabe sredstev ali do datuma izteka njene veljavnosti.
Priporočamo vam, da stanje na kartici preverite pred nakupovanjem, saj vam trgovec ali ponudnik storitve morda ne bo mogel podati te informacije.
O: Možnosti pregleda stanja na spletni strani izdajateljice kartice se razlikujejo glede na kartico. Stanje na kartici pa vam lahko preverijo tudi določeni trgovci.
O: Nemudoma kontaktirajte izdajatelja kartice in prijavite izgubljeno ali ukradeno kartico. Običajno se na zadnji strani vaše kartice nahaja kontakt za pomoč uporabnikom. Vedno shranite številko svoje kartice, izdajatelj jo bo morda potreboval za prekinitev in izdajo nadomestne kartice.
Če ste registrirali predplačniško kartico, namenjeno potovanjem, imate možnost zaščite Nične odgovornosti. Določene omejitve veljajo. Kliknite tukaj za več podrobnosti o pogojih sodelovanja.
O: Mastercard rePower mreža za polnjenje kartic je Mastercard storitev, ki omogoča, da pri določenih trgovcih naložite sredstva na predplačniško kartico.
O: Preprosto obiščite sodelujočega trgovca z gotovino, ki jo želite naložiti na kartico.
Določeni trgovci podpirajo metodo potega s kartico, s katero lahko naložite nova sredstva na svojo kartico. Drugi trgovci pa prodajajo posebne pakete (tj. Green Dot, MoneyPak, Vanilla Reload Pack), s katerimi lahko naložite sredstva s kodo na spletu ali prek telefona.
Na lokacijah Western Union, mednarodne mreže za hitro pošiljanje denarja, boste morali zato izpolniti obrazec in agent vam bo naložil sredstva na kartico.
O: Kliknite tukaj, da dostopate do iskalca trgovcev Mastercard rePower. Vnesite državo, mesto ali poštno številko za brskanje med več kot tisoč trgovskimi lokacijami. Svoje iskanje lahko še dodatno zožite tako, da vnesete ulico ali trgovčevo ime.
Trgovci, ki podpirajo metodo potega s kartico, bodo imeli poleg imena navedeno tudi »Card Swipe«, tisti, ki omogočajo Mastercard rePower nalaganje sredstev prek Green Dot® MoneyPak kartice, pa bodo imeli navedeno »MoneyPak«. Trgovci, ki ponujajo obe možnosti, bodo imeli navedeno »Both«.
O: Predplačniške kartice Mastercard in Maestro, ki jih je mogoče ponovno napolniti, so edine kartice, ki jih je moč napolniti s pomočjo mreže Mastercard rePower. Preverite zadnjo stran kartice za Mastercard rePower logotip ali kontaktirajte izdajatelja kartice.
O: Za pregled stanja sledite navodilom, ki ste jih prejeli skupaj s kartico. Običajno morate obiskati spletno stran izdajatelja kartice ali kontaktirati telefonsko številko, ki je navedena na zadnji strani kartice.
O: Pri trgovcih obstaja možnost zaračunavanja določene provizije. Prosimo, preverite razdelek z informacijami o provizijah in se za najnovejše informacije obrnite na lokalnega sodelujočega trgovca.
O: Če ne najdete odgovora na svoje vprašanje, se obrnite na finančno institucijo, pri kateri imate odprt račun, saj razpolaga z informacijami, ki se nanašajo na vaš račun. Običajno lahko na zadnji strani svoje kartice najdete kontaktno številko za pomoč uporabnikom. V vsakem primeru se lahko vedno obrnete na center za pomoč Mastercard Assistance Center na številko 001-636-722-7111. Če menite, da lahko na vaše vprašanje odgovori le podjetje Mastercard, kliknite tu in nam ga zastavite.
O: Mastercard nikdar ne zahteva osebnih podatkov ali podatkov o računu imetnikov kartic. Na podlagi tega sumimo, da gre za goljufivo prakso. Uporabniki naj vedno varujejo svoje osebne podatke in naj ne odgovarjajo na tovrstna sporočila. Če sumite, da je vaš račun tarča goljufivih praks, nemudoma kontaktirajte banko izdajateljico in izpolnite prijavo. Cenili bomo, če boste lahko svoje sporočilo posredovali tudi na naš elektronski naslov stopit@mastercard.com.
O: Podjetje Mastercard nikoli ne kontaktira posameznikov z namenom pridobivanja osebnih podatkov in informacij, povezanih s kreditnimi ali debetnimi računi. Če ste prejeli telefonski klic, elektronsko sporočilo, SMS sporočilo ali prošnjo na družbenih omrežjih s strani Mastercard predstavnika, ne odgovarjajte.
Imetniki kartic Mastercard naj vedno varujejo svoje osebne podatke in ne odgovarjajo na sumljiva elektronska sporočila ali poizvedbe.
Če ste žrtev internetne kraje podatkov in menite, da so bile informacije o vašem računu ogrožene, prosimo kontaktirajte finančno institucijo, ki je izdala vašo kreditno ali debetno kartico, ter izpolnite prijavo.
O: Če menite, da so transakcije na vašem računu posledica goljufivih dejanj, nemudoma kontaktirajte finančno institucijo, ki je izdala vašo kartico. Običajno lahko na zadnji strani katerekoli kartice najdete kontaktno številko za pomoč uporabnikom. V vsakem primeru lahko vedno kontaktirate center za pomoč Mastercard Assistance Center na številko 1-800-627-8372 ali pokličite na 1-636-722-7111.
O: Če menite, da imate informacije o osebi, ki je brez vašega dovoljenja storila goljufivo dejanje z vašo kartico Mastercard, prosimo kontaktirajte finančno institucijo, ki je izdala vašo kartico. Kontaktne informacije se nahajajo na zadnji strani kartice ali na bančnem izpisku.
O: Mastercard spoštuje vašo skrb in prizadevanja, da zaščitite svoje finance. Vsako zlorabo kartice jemljemo zelo resno in tesno sodelujemo s preiskovalnimi organi. Spodbujamo vas, da kontaktirate svojo finančno institucijo za najnovejše informacije. Običajno se na zadnji strani kartice nahaja kontakt za pomoč uporabnikom.
O: Če imate kontaktne informacije o storilcu goljufivega dejanja na Mastercard računu, prosimo kontaktirajte ponudnika trgovske storitve, ki vam lahko pomaga doseči finančno institucijo, ki je izdala Mastercard račun.
O: Mastercard vam skupaj s finančno institucijo, ki je izdala vašo kartico, pomaga pridobiti nadomestno kartico. Pri nadomestnih karticah mora namreč vaša finančna institucija odobriti novo številko računa. V kolikor želite urgentno nadomestno kartico, prosimo kontaktirajte center za pomoč uporabnikom Mastercard Assistance Center na številko 1-800-627-8372 ali 1-636-722-7111.
O: Mastercard SecureCode je program, oblikovan za večjo zaščito trgovcev. Večjo zaščito zagotavljamo tako, da so imetniki kartici preverjeni s strani banke izdajateljice in spletne transakcije pregledane z namenom zaščite pred neavtoriziranimi imetniki kartic in možnostmi povračila denarja v primeru goljufivega nakupa.
O: Mastercard SecureCode je storitev, ki izboljšuje vašo obstoječo kreditno ali debetno kartico. Z zasebno kodo – podobno PIN kodi – se zaščitite pred neavtorizirano uporabo vaše kartice, kadar nakupujete pri spletnih trgovcih.
O: Po registraciji in ustvarjanju lastne varnostne kode SecureCode vas bo finančna institucija ob vsakem spletnem nakupu z registrirano kreditno ali debetno kartico avtomatsko pozvala, da vnesete varnostno kodo. Vaša varnostna koda je hitro potrjena s strani vaše finančne institucije in vaš nakup je opravljen. Vaša varnostna koda ne bo nikoli deljena s trgovcem. Je enaka vnosu PIN kode na bankomatu.
O: Ob spletnem nakupu boste s pravilnim vnosom varnostne kode potrdili, da ste pooblaščeni imetnik kartice in vaš nakup bo opravljen. V primeru nepravilno vnesene varnostne kode bo nakup neuspešen.
O: Uporabljali boste lahko katerokoli obstoječo kreditno ali debetno kartico Mastercard, dokler je ta izdana s strani sodelujoče finančne institucije. Prosimo, preglejte seznam sodelujočih finančnih institucij, če niste prepričani, da vaša finančna institucija ponuja to storitev. Seznam nenehno posodabljamo.
O: Pozivamo vas k registriranju vseh kartic Mastercard, saj število kartic ni omejeno.
O: Vpis poteka na ravni računa, torej je geslo skupno.
O: Lahko, da boste morali ponovno nastaviti svojo kodo, lahko pa tudi kontaktirate številko za pomoč uporabnikom, ki se običajno nahaja na zadnji strani vaše kartice.
O: Obrnite se na svojo finančno institucijo tako, da kontaktirate številko, ki se običajno nahaja na zadnji strani vaše kartice. Predstavniku za pomoč uporabnikom pojasnite, kakšno obvestilo ste prejeli.
O: Če vaša finančna institucija uporablja SMS sporočila za potrditev varnostne kode SecureCode, boste morali kontaktirati številko za pomoč uporabnikom, ki se običajno nahaja na zadnji strani kartice.
O: Izdajatelj vaše kartice bo te informacije avtomatsko posodobil na vašem profilu.
O: Za uporabo storitve SecureCode boste morali novo kartico znova registrirati. Preprosto obiščite stran za registracijo in zaključite proces z novo kartico.
O: Zmožnost podpiranja programa SecureCode je lahko že na voljo prek vašega procesorja transakcij. Vse, kar morate storiti, je:
O: Kontaktirajte svojega procesorja transakcij, ko boste pripravljeni na preizkus strani.
O: Da. Kupci preprosto vnesejo svojo varnostno kodo Mastercard SecureCode v okence, ki ga izdajatelj kartice priskrbi še pred zaključkom transakcije. Izdajatelj kartice je odgovoren za preverjanje kode.
O: Najnovejši seznam certificiranih prodajalcev programa Mastercard SecureCode je na voljo tu: Seznam certificiranih prodajalcev Mastercard SecureCode
O: Po zaključenem preizkusu skladnosti vam bo Mastercard priskrbel identifikator programa SecureCode.
O: Če strankam ponujate možnost uporabe programa SecureCode, boste zaščiteni pred povračilom denarja imetnikom kartic v primeru neavtoriziranega povračila izvršenih transakcij. Zaščita zmanjšuje stroške procesiranja in verjetnosti neavtoriziranega povračila denarja.
Z implementacijo SecureCode narašča samozavest uporabnikov in s tem tudi spletno nakupovanje pri vas. S prodajo v državah, kjer je debetna kartica pogostejša od kreditne, pripomorete tudi k razširitvi geografskega dosega vašega posla. Poleg dodatne zaščite v primerih neavtoriziranih nakupov in potrebe po vračilu denarja boste lahko procesirali tudi transakcije z debetno kartico Maestro.
O: Večina sodelujočih trgovcev bo prikazovala Mastercard SecureCode logotip na svojih straneh. Četudi logotipa ne vidite, trgovec lahko sodeluje in boste pozvani k vnosu vaše varnostne kode.
O: Z uporabo kartice, vpisane v program SecureCode, bo spletni trgovec avtomatsko prepoznal vašo kartico Mastercard v času transakcije.
O: Ko opravite nakup pri sodelujočem trgovcu ter vpišete svoje Mastercard plačilne podatke, vas bo finančna institucija avtomatsko pozvala k vnosu vaše varnostne kode. Po pregledu podatkov o nakupu in potrditvi vašega osebnega pozdrava vtipkajte svojo varnostno kodo za zaključek nakupa.
O: Osebni pozdrav je sporočilo, ki ga določite ob vpisu. Ob vsakokratnem spletnem nakupu pri sodelujočem trgovcu boste pozvani k vnosu varnostne kode. Takrat bodo prikazani tudi plačilni podatki in osebni pozdrav. Ta je vaše zagotovilo, da komunicirate s svojo finančno institucijo.
Če osebni pozdrav ni pravilen, ne vtipkajte svoje varnostne kode. Nemudoma kontaktirajte številko za pomoč uporabnikom, ki se običajno nahaja na zadnji strani vaše kartice Mastercard in prijavite možno goljufijo.
O: Spletni nakupi bodo ostali enaki, le da boste v procesu plačila pozvani k vnosu varnostne kode. Slednja ne bo nikoli deljena s trgovci.
O: Ob nakupu pri trgovcih, ki ne sodelujejo v programu SecureCode, ne boste potrebovali varnostne kode. Pred neavtoriziranimi nakupi pa boste še naprej zaščiteni z zaščito Nične odgovornosti.
O: Za informacije o sodelujočih v programu Mastercard SecureCode obiščite SecureCode za trgovce..
O: Uporaba programa Mastercard SecureCode Mastercard SecureCode zagotavlja dodatno zaščito pred neavtorizirano rabo. Določene omejitve veljajo. Zaščita Nična odgovornost pa krije strošek v primeru goljufive rabe vaše kartice.
O: Za več informacij o pogojih sodelovanja, ki so odvisni od posamezne kartice, obiščite spletno stran svoje finančne institucije.
O: Za pregled pravilnika o zasebnosti, ki je specifičen glede na kartico, obiščite spletno stran svoje finančne institucije.
O: Če ne najdete odgovora na svoje vprašanje, se obrnite na finančno institucijo, pri kateri imate odprt račun, saj razpolaga z informacijami, ki se nanašajo na vaš račun. Običajno lahko na zadnji strani svoje kartice najdete kontaktno številko za pomoč uporabnikom. V vsakem primeru se lahko vedno obrnete na center za pomoč Mastercard Assistance Center na številko 001-636-722-7111. Če menite, da lahko na vaše vprašanje odgovori le podjetje Mastercard, kliknite tu in nam ga zastavite.
O: Program SecureCode ob spletnem naročilu pri sodelujočem trgovcu zagotovi, da je imetnik kartice pooblaščen za tovrstno transakcijo. Izvedeni so naslednji koraki:
O: Da. Mastercard SecureCode izdajateljem omogoča podporo transakcij z debetno kartico Maestro. S tem omogoča mednarodne transakcije s trgovci v državah, kjer je debetna kartica bolj uveljavljena kot kreditna.
O: Da. Po uspešno zaključenem testiranju vam Mastercard priskrbi Mastercard SecureCode logotip, ki ga na svojo spletno stran umestite skladno z Mastercard smernicami. Tako strankam sporočate, da ste aktivni pri zagotavljanju varnejših transakcij.
O: Če imate težave kot imetnik programa Mastercard SecureCode, kontaktirajte finančno institucijo, ki je izdala vašo kartico Mastercard. Kliknite tukaj, da najdete svojo finančno institucijo. Če vaša finančna institucija ni navedena, potem ne podpira oziroma ponuja programa SecureCode.
O: Podjetje Mastercard ne kontaktira posameznikov z namenom pridobivanja osebnih podatkov in informacij, povezanih s kreditnimi ali debetnimi računi. V kolikor ste prejeli telefonski klic, elektronsko sporočilo, SMS sporočilo ali prošnjo na družbenih omrežjih s strani Mastercard predstavnika, NE ODGOVARJAJTE.
Imetniki kartic Mastercard naj vedno varujejo svoje osebne podatke in na sumljiva sporočila ali poizvedbe ne odgovarjajo.
Če ste žrtev internetne kraje podatkov in menite, da so bile informacije o vašem računu ogrožene, prosimo kontaktirajte finančno institucijo, ki je izdala vašo kreditno ali debetno kartico, ter izpolnite prijavo.
O: Če želite oporekati zaračunanemu doplačilu, kontaktirajte finančno institucijo, ki je izdala vašo kartico. Le izdajatelji kartic namreč dostopajo do specifičnih informacij ter pravic, ki vam omogočajo prijavo zoper transakcije. Proces oporekanja transakciji, sprejet s strani finančne institucije, ki izdaja kartice Mastercard ali obdeluje transakcije, dovoljuje finančni instituciji, da uradno razrešuje spore z imetniki kartic in trgovci.
O: Če niste prejeli kupljenega izdelka ali ste prejeli napačnega, se za razrešitev problema najprej obrnite na trgovca. V kolikor ne najdete skupne rešitve in želite oporekati transakciji, se obrnite direktno na finančno institucijo, ki je izdala vašo kartico Mastercard.
Običajno lahko na zadnji strani kartice najdete kontaktno številko za pomoč uporabnikom. V vsakem primeru lahko vedno kontaktirate center za pomoč Mastercard Assistance Center na številko 1-800-627-8372 ali pokličite na 1-636-722-7111 in povezali vas bomo z vašo finančno institucijo.
O: Če ste prejeli napačen izdelek, se za razrešitev problema najprej obrnite na trgovca. V kolikor ne najdete skupne rešitve in želite oporekati transakciji, se obrnite na finančno institucijo, ki je izdala vašo kartico Mastercard.
Običajno lahko na zadnji strani svoje kartice najdete kontaktno številko za pomoč uporabnikom. V vsakem primeru lahko vedno kontaktirate center za pomoč Mastercard Assistance Center na številko 1-800-627-8372 ali pokličite na 1-636-722-7111.
O: Če ste nakup pri podjetju v stečaju opravili s kartico Mastercard, se za oporekanje transakciji obrnite na finančno institucijo, ki je izdala vašo kartico. Običajno lahko na zadnji strani kartice najdete kontaktno številko za pomoč uporabnikom. V vsakem primeru lahko vedno kontaktirate center za pomoč Mastercard Assistance Center na številko 1-800-627-8372 ali pokličite na 1-636-722-7111.
O: V primeru zavrnjene prijave vam lahko finančna institucija, ki je izdala vašo kartico Mastercard, zagotovi pojasnilo. Običajno lahko na zadnji strani kartice najdete kontaktno številko za pomoč uporabnikom. V vsakem primeru lahko vedno kontaktirate center za pomoč Mastercard Assistance Center na številko 1-800-627-8372 ali pokličite na 1-636-722-7111.
O: Če ne najdete odgovora na svoje vprašanje, se obrnite na finančno institucijo, pri kateri imate odprt račun, saj razpolaga z informacijami, ki se nanašajo na vaš račun. Običajno lahko na zadnji strani svoje kartice najdete kontaktno številko za pomoč uporabnikom. V vsakem primeru se lahko vedno obrnete na center za pomoč Mastercard Assistance Center na številko 1-800-627-8372 ali pokličite na 1-636-722-7111.
Če menite, da lahko na vaše vprašanje odgovori le podjetje Mastercard, kliknite tu in nam ga zastavite
O: Nova evropska Direktiva o plačilnih storitvah PSD2 stopi v veljavo 14. 9. 2019 in zahteva Močno avtentikacijo strank (SCA) za vsa elektronsko izvedena plačila. Direktiva želi zaščititi kupce, tako da morajo ponudniki finančnih storitev obvezno uporabljati vsaj dve od treh obstoječih vrst avtentikacije identitete za potrditev plačila. Metode avtentikacije lahko temeljijo na znanju (npr. geslo), lastništvu (npr. naprava) ali identiteti (biometrična avtentikacija, npr. prstni odtis). Nova uredba bo vplivala na brezstična plačila tako na spletu kot tudi v trgovini. Izdajatelji kartic lahko uveljavljajo izjeme glede pravil obdelave, a pričakovano je, da bodo morali po datumu veljave EU direktive imetniki kartic potrditi večino svojih transakcij.
O: Pri brezstičnih plačilih v trgovini ne bo večjih sprememb, saj je že zdaj potrebno vnesti PIN kodo za nakupe, višje od 25 EUR. Od zdaj naprej bo lahko terminal zahteval vnos PIN kode tudi za manjše zneske. Izdajatelj kartice je tisti, ki bo določil, kako pogosto bo potrebno vnesti PIN kodo. Možno je, da bodo potrošniki občasno morali vnesti PIN kodo za manjše nakupe.
O: To je odvisno o izdajatelja kartice, zato se za več informacij o tem obrnite na svojo banko.
O: Tudi spletna plačila bodo zahtevala dvostopenjsko avtentikacijo (SCA). Izdajatelj kartice bo določil, katera vrsta avtentikacije je zahtevana. Kupci bodo svojo identiteto potrjevali z enkratnim geslom, prejetim v sporočilu po aplikaciji, SMS sporočilu ali potisnem sporočilu, ali z uporabo čitalnika prstnih odtisov ali drugih biometričnih funkcionalnosti njihovega pametnega telefona, odvisno od odločitve izdajatelja.
O: Nekateri kupci so že seznanjeni s tem, saj mnogi izdajatelji že zdaj uporabljajo avtentikacijo Mastercard SecureCode, kjer imetniki kartic potrdijo svojo identiteto z enkratnim geslom po prejetem SMS sporočilu. Nova Direktiva PSD2 prinaša dodatne možnosti avtentikacije, kar bo morda celo pospešilo postopek avtentikacije, saj biometrična identifikacija omogoča potrošnikom, da potrdijo svojo identiteto s preprostim dotikom svojega telefona v sklopu nove znamke Mastercard ID Check.
O: Zahteve za močno avtentikacijo strank (SCA) bodo veljale za vse plačilne kartice, izdane v Evropskem gospodarskem prostoru* in za vse prodajalce in ponudnike storitev, ustanovljene v Evropskem gospodarskem prostoru.
Direktiva vključuje vsa elektronske bančne operacije, kot so bančni prenosi in plačila s kartico.
*Članice EU, Norveška, Lihtenštajn
O: Če je plačilo ponavljajoče in vam trgovec redno zaračunava, vam ni potrebno vedno znova potrditi transakcije. SCA je potrebna, kadar prvič nastavljate redno plačilo. Poleg tega lahko vaša banka izdajateljica potrdi nekatere trgovce in spletne strani, kjer se lahko odločite, da ne želite avtentikacije za nakupe s svojo kartico Mastercard.
O: V tej digitalni dobi moramo biti potrošniki in ponudniki še posebej previdni, da preprečimo zlorabe. Zato so se članice EGP odločile urediti elektronsko izvršena plačila. Tako Mastercard in naši partnerji nenehno razvijamo varne rešitve, se prilagajamo zakonodaji in zahtevam panoge. Glavno vodilo Mastercard je uporabnikom nuditi najboljšo možno izkušnjo.
O:Verjetno ne, če računi avtomatsko prihajajo od trgovca po prvem prenosu. O tem odločata tudi izdajatelj kartice in trgovec.
O: Med spletnim plačilom bo moral kupec vnesti podatke na kartici in klikniti gumb »plačaj«. Nato sta možna dva scenarija.
1. Avtentikacija z aplikacijo za mobilno bančništvo:
· Imetnik kartice prejme potisno sporočilo aplikacije za mobilno bančništvo in mora vnesti mPIN kodo
ALI
· Imetnik kartice prejme potisno sporočilo aplikacije za mobilno bančništvo in mora potrditi svojo identiteto s čitalnikom prstnih odtisov ali drugimi biometričnimi podatki.
Če izdajalec uspešno potrdi mPIN kodo ali prstni odtis (ali druge biometrične podatke), izdajatelj odobri plačilo.
2. Avtentikacija brez aplikacije za mobilno bančništvo (enkratno geslo po SMS sporočilu in geslo):
· Izdajatelj pošlje imetniku kartice enkratno geslo po SMS sporočilu, ki ga mora ta vnesti v pojavno okno
· Če je enkratno geslo pravilno, se pojavi novo pojavno okno, v katerega potrošnik vnese svoje osebno geslo
· Če je geslo uspešno potrjeno, izdajatelj potrdi plačilo.
O: Banke in ponudniki finančnih storitev želijo ostati konkurenčni, saj njihove stranke pričakujejo vedno bolj priročne rešitve za spletno nakupovanje. Tako je v njihovem interesu, da pri razvijanju novih storitev upoštevajo uporabniško izkušnjo.
O: Banke in ponudniki finančnih storitev želijo na dolgi rok ostati konkurenčni in zato uporabljajo najnovejše rešitve za varna spletna plačila.
O: Banka izdajateljica lahko določi izjeme in seznam trgovcev, pri katerih ni potrebna avtentikacija. Potreba po avtentikaciji pri nekem trgovcu se lahko razlikuje od izdelka do izdelka ali od storitve do storitve.
O: Ni vam potrebno znova vnašati podatkov plačilne kartice, zahtevana pa je dvostopenjska avtentikacija.
O: Če mobilna denarnica ne zahteva avtentikacije (PIN koda, prstni odtis itn.) za vse brezstične transakcije, je možno, da bo potrebna identifikacija (PIN koda, prstni odtis itn.) za vsa plačila pod 25 EUR.
O: Direktiva velja le za države EGP, torej so brezstična plačila zunaj EGP izven pristojnosti PSD2.
O: Avtentikacijo brezstičnih mobilnih plačil je mogoče nastaviti na druge vrste identifikacij, kot je zaklenjeni zaslon, PIN koda ali prepoznavanje obraza. To je odvisno od nastavitev aplikacije mobilne denarnice ali nastavitev Izdajatelja.
O: Pričakovano je, da bo obvezna SCA (močna avtentikacija strank) za brezstična plačila v spletnih trgovinah in trgovinah v EGP zmanjšala število primerov zlorabe. Vseeno pa priporočamo, da prekličete ali blokirate kartico pri banki izdajateljici, če zaznate sumljive dejavnosti.
O: Strošek sporočila SMS in kdo ga nosi določajo banke izdajateljice, enako kot za navadna obvestila.
O: Sporočilo prejmete tudi med gostovanjem. Strošek SMS sporočila in kdo ga nosi določajo banke izdajateljice, enako kot za navadna obvestila.
O: V tem primeru trgovec ne more izvršiti močne avtentikacije kupca, torej ni možno izvršiti spletnega plačila.
O: Od septembra 2019 naprej bodo morale banke izdajateljice delovati v skladu z direktivo PSD2 za močno avtentikacijo strank (SCA), zato lahko ponujajo identifikacijo po aplikaciji za mobilno bančništvo bodisi s prstnim odtisom ali uporabo osebnega gesla, ki vam ga izda banka. Če nimate primerne naprave, boste morali vnesti geslo, ki ga prejmete po SMS sporočilu, še vedno pa boste potrebovali dodatno identifikacijo v obliki kode ali gesla. O tem odloča izdajatelj kartice.
O: Da, to je zelo verjetno, saj storitve, kot je PayPal, uporabljajo plačilne kartice kot vir za plačilo. Izdajatelj kartice lahko določi izjemo za te storitve.
O: Močna avtentikacija strank ni obvezna zunaj EGP. Vseeno pa prodajalec lahko uporablja program Mastercard ID Check; v tem primeru boste morali potrditi svojo identiteto.
O: Če je bila plačilna kartica izdana zunaj EGP, trgovec v EGP ni dolžan izvesti močne avtentikacije stranke. Vendar če izdajatelj kartice omogoča to možnost, se lahko trgovec odloči ponujati močno avtentikacijo stranke za vsak nakup s plačilno kartico.
O: Če ima vaša pametna naprava možnost prejemanja SMS sporočila (npr. ura, zapestnica, tablica itn.) in lahko potrdite svojo identiteto v skladu z zahtevami izdajatelja kartice, lahko potrdite svoje plačilo.
O: Če izdajatelj kartice ponuja imetnikom kartice možnost uporabe več kot ene metode avtentikacije, je to mogoče.
O: Enkratno geslo je veljavno 10 minut in po 10 minutah samodejno poteče.