Skip to Content
V: Kaj je številka BIN?

O: Bančna identifikacijska številka (BIN) je ključnega pomena za plačilo, saj identificira banko izdajateljico za račun vsakega imetnika kartice in omogoča pravilno izvajanje transakcij. Številka BIN je trenutno prvih šest cifer v številki računa.

Mastercard je že od 60. let prejšnjega stoletja prepoznaven po uporabi številk v rangu 51-55.

V: Kdo upravlja s številkami BIN?

O: Mednarodna organizacija za standardizacijo (ISO) je neodvisna mednarodna nevladna organizacija, ki razvija globalne standarde. Standard ISO/IEC 7812 določa Identifikacijsko številko izdajateljice (IIN), ki je v bančništvu poznana kot BIN.

Trenutno registrirano telo za upravljanje s številkami BIN v imenu ISO je Ameriško bančno združenje (AMA).

V: Zakaj omenjamo številke BIN?

O: Plačilna industrija še nikdar ni bila tako zapletena. Z vsemi novimi napravami in tehnologijami v našem vedno bolj povezanem svetu se bližamo zapolnitvi končnega števila kombinacij številk BIN.

Mednarodna organizacija za standardizacijo (ISO), ki je izdala standard ISO/IEC 7812, ki določa številke BIN in Ameriško bančno združenje (AMA), ki je registrirano telo za upravljanje s številkami, imata na razpolago omejeno število neuporabljenih ali nedodeljenih številk. Iz tega razloga potrebuje industrija več številk BIN, da lahko sledi rasti na svojem področju.

V: Kako namerava Mastercard rešiti težavo omejene izbire številk BIN?

O: Da bi razširili ponudbo, bo podjetje Mastercard vpeljalo dodatnih 50.000 šestmestnih številk BIN (222100 - 272099). S tem bomo kar podvojili trenutno zalogo Mastercard številk BIN. Tako bodo trgovci lahko prejeli milijone dodatnih transakcij in bodo naši izdajatelji še naprej podpirali poslovno rast.

Številke BIN 2-serije ustrezajo trenutnemu (revizija 2015) Standardu ISO in se bodo uporabljala popolnoma enako kot današnje številke BIN 5-serije.

V: Kdaj začnejo veljati spremembe?

O: Kartice s številkami BIN 2-serije se bodo začele izdajati v začetku leta 2017.

Novembra 2014 je podjetje Mastercard naznanilo potrebo po tehničnih posodobitvah, da se v obtok dodajo nove številke BIN. Spremembe, ki bodo podpirale nove številke BIN morajo biti vnesene v procesne sisteme izdajateljev in trgovcev do oktobra 2016.

dne 30. 6. 2017 je Mastercard začel testirati 2-serijo številk.

V: Kako bodo nove številke BIN vplivale na trgovce?

O: Trgovci morajo ovrednotiti svoje sisteme skupaj s svojim pridobiteljem ali ponudnikom storitev. Glede na to oceno bodo morda morali posodobiti sistem, da bo omogočal transakcije z novo serijo številk BIN.

Za več informacij obiščite stran številk BIN 2-serije.

V: Kako bodo nove številke BIN vplivale na izdajatelje?

O: Izdajatelji morajo posodobiti svoje sisteme, da bodo kompatibilni z novo serijo številk BIN, vsekakor pa morajo biti analizirani vsi sistemi, da se določijo morebitne potrebne dodatne spremembe. Ponudniki programske opreme imajo morda na voljo posodobitve, lastne razvite rešitve bodo morale biti morda posodobljene.

Za več informacij obiščite stran številk BIN 2-serije.

V: Kako bodo nove številke BIN vplivale na ponudnike storitev in prodajalce?

O: Ponudniki storitev in prodajalci se morajo obrnili na pridobitelja in posodobiti svoje sisteme, da bodo kompatibilni z novimi številkami BIN.

Za več informacij obiščite stran številk BIN 2-serije.

V: Kako bodo nove številke BIN vplivale na pridobitelje?

O: Pridobitelji bodo morali posodobiti svoje sisteme, da bodo kompatibilni z novo serijo številk BIN.

Za več informacij obiščite stran številk BIN 2-serije.

V: Kako se lahko številke BIN spremenijo v prihodnje?

O: Industrija razmišlja o prehodu na novo serijo številk BIN z osmimi ciframi in razpravlja o možnem datumu menjave. V tem primeru bodo potrebni obširnejši sistemsko načrtovanje in posodobitve.

Podjetje Mastercard sodeluje s predano skupino deležnikov v industriji, da bodo upoštevani glasovi vseh udeleženih in da se vzpostavi najučinkovitejši standard za nadaljnjo rast industrije.

V: Kako lahko kontaktiram Mastercard z vprašanji o novih številkah BIN?

O: Če imate dodeljenega predstavnika Mastercard, se najprej obrnete na to osebo. V nasprotnem primeru lahko pošljete svoja vprašanja na elektronski naslov BIN_Inquiries@mastercard.com

V: Kako lahko testiram svoj terminal na prodajnem mestu?

O: Trgovci naj sodelujejo s svojimi pridobitelji ali ponudniki storitev, da določijo morebitne potrebne posodobitve za transakcije z novo serijo številk BIN.

Trgovci, ki želijo zaprositi za testne ali končne kartice z novo serijo številk BIN, lahko pošljejo zahtevek na 2series_test_cards@mastercard.com.

V: Kako lahko naročim kartico Mastercard?

O: Na naši spletni strani lahko najdete  Spletno orodje, ki ponuja pregled različnih kartic in pomoč pri odločanju za tisto, ki je prava za vas.

V: Nismo odgovorili na vaše vprašanje?

O: Če ne najdete odgovora na vaše vprašanje, se obrnite na finančno institucijo, ki je izdala vaš račun, saj imajo specifične informacije, ki se nanašajo na vaš račun. Običajno lahko na zadnji strani svoje kartice najdete kontaktno številko za pomoč strankam vaše izdajateljice. V nasprotnem primeru lahko kontaktirate center za pomoč Mastercard Assistance Center na številko 001-636-722-7111. Če menite, da vaše vprašanje lahko odgovori le podjetje Mastercard, kliknite tu in nam ga zastavite.

 

V: Kako uporabljam iskalec lokacij bankomatov?

V iskalec lokacij bankomatov vnesite mesto ali poštno številko. Nato lahko dodatno filtirirate sezam tako, da vnesete ulico in ime finančne ustanove in da označite ostale kriterije, ki so vam pomembni, kot na primer 24-urni dostop. Kliknite na gumb Išči in prikazal se bo seznam bankomatov v bližini izbrane lokacije. Za nadaljnje informacije kliknite na posamezen bankomat. Odvisno od vaše lokacije so lahko na voljo tudi napotki za pot.

V: Zakaj ne morem locirati bankomatov v določeni državi?

O: Mastercard prejme podatke o bankomatih od finančnih ustanov. Če lokacija nekega bankomata ni navedena za določeno državo, ti podatki niso na voljo. Stalno smo v navezi s finančnimi ustanovami, da vam nudimo najnovejše natančne podatke o lokacijah bankomatov.

Svetujemo, da se z vprašanji glede lokacij bankomatov, limita za dvig na osebnih računih, gotovinskih predujmov v lokalni valuti, pretvorbe valut, menjalnih tečajev ali drugih ponujenih storitev obrnete na finančno ustanovo, ki je izdala vašo kartico. Njihove kontaktne podatke najdete na zadnji strani svoje kartice Mastercard in na bančnem izpisku. Obiščete lahko tudi spletno stran svoje finančne ustanove.

V: Pozabil sem svoje geslo ali PIN kodo. Kako lahko pridem do teh podatkov?

O: Za informacije o PIN kodi ali vašem računu se obrnite na finančno ustanovo, ki je izdala vašo kartico. Njihove kontaktne podatke najdete na zadnji strani svoje kartice Mastercard in na bančnem izpisku. Obiščete lahko tudi spletno stran svoje finančne ustanove.

V: Kakšna je provizija za dvig gotovine ali gotovinski predujem na bankomatu?

O: Podjetje Mastercard ne določa provizij za dvig na bankomatu. Provizija, ki vam bo zaračunana ob dvigu, je navedena na zaslonu, preden je transakcija izvršena. Na zaslonu se prikaže možnost prekinitve transakcije, če ne želite plačati provizije. Za podrobne informacije o provizijah se obrnite na finančno ustanovo, ki je izdala vašo kartico. Njihove kontaktne podatke najdete na zadnji strani svoje kartice Mastercard in na bančnem izpisku. Obiščete lahko tudi spletno stran izdajatelja kartice.

V: Bankomat noče sprejeti moje kartice. Kaj naj storim?

O: Če imate težave pri uporabi svoje kartice na bankomatih z oznako Mastercard, Maestro ali Cirrus, bomo preučili težavo. Prosimo, spodaj navedite čim več podatkov:

  • Svojo finančno ustanovo in kakršnokoli oznako znamke na vaši kartici
  • Vse označene znamke na bankomatu
  • Naslov lokacije bankomata, vključno z mestom, deželo/provinco in državo/teritorijem
  • Ime finančne ustanove na bankomatu (piše na napravi)

Z naštetimi podatki se obrnite na 001-636-722-7111.

V: Kako lahko dobim seznam bankomatov, če nimam dostopa do interneta?

O: Mreža bankomatov Mastercard je le klic stran, da dobite dostop do gotovine, kamor koli greste.

  • Združene države Amerike & Kanada - 1-800-4CIRRUS ( 1-800-424-7787)
  • Zunaj ZDA & Kanade - 001-636-722-7111
V: Ali lahko na bankomatu uporabljam svojo predplačniško kartico, darilno kartico ali kreditno kartico?

O: Da. Gotovino s svojega računa lahko na bankomatu dvigujete z večino predplačniških kartic in darilnih kartic Mastercard . Vendar pa nekateri izdajatelji predplačniških in darilnih kartic ne dovoljujejo dvigov na bankomati ali transakcij v tujino. Preverite pri svojem izdajatelju kartice, ali so dovoljene te vrste transakcij. Večina kartic Mastercard vam omogoča tudi dvig gotovine na bankomatu. Za to boste potrebovali PIN kodo. Kontaktne podatke izdajatelja najdete na zadnji strani svoje kartice Mastercard in na bančnem izpisku. Obiščete lahko tudi spletno stran izdajatelja kartice. 

V: Pozabil sem PIN kodo za svojo kartico za bankomat. Kako jo dobim nazaj ali pridobim novo?

O: Za povrnitev ali novo PIN kodo se obrnite na finančno ustanovo, ki je izdala vašo kartico. Njihove kontaktne podatke najdete na zadnji strani svoje kartice Mastercard in na bančnem izpisku.

V: Kako lahko dobim nadomestilo za izgubljeno ali ukradeno kartico za bankomat?

O: Pomagamo vam nadomestiti izgubljeno ali ukradeno kartico, ne glede na to, kje ste. Pokličite center za pomoč Mastercard Assistance Center z vprašanji iz kjerkoli na svetu.

Poiščite kontaktno številko

V: Nismo odgovorili na vaše vprašanje?

O: Če ne najdete odgovora na vaše vprašanje, se obrnite na finančno institucijo, ki je izdala vaš račun, saj imajo specifične informacije, ki se nanašajo na vaš račun. Običajno lahko na zadnji strani svoje kartice najdete kontaktno številko za pomoč strankam vaše izdajateljice. V nasprotnem primeru lahko kontaktirate center za pomoč Mastercard Assistance Center na številko 001-636-722-7111. Če menite, da vaše vprašanje lahko odgovori le podjetje Mastercard, kliknite tu, da podate vprašanje.

V: Kako lahko usmerim svoje stranke do najbližjega bankomata, da bodo lahko dvignili gotovino s svojo bančno kartico?

O: Imetniki Mastercard kartice imajo dostop do več kot milijon bankomatov po vsem svetu. Svoje stranke lahko usmerite s pomočjo iskalca lokacij bankomatov, ki vam pomaga najti najbližje bankomate.

V: Ali lahko direktno preko te strani plačam prejemnikom nakazila, ki sprejemajo kartice Mastercard?

O: Ne. Če želite plačati račun, obiščite stran prejemnika nakazila za napotke, kako izvesti plačilo.

V: Ali moram plačati provizijo za plačilo položnic s kartico Mastercard?

O: Mastercard ne obračunava provizije za plačilo računov. Večina ponudnikov storitev ne zaračuna provizije, vendar vseeno preverite, če obračunajo kakršna koli doplačila ali imajo kakšne omejitve pri plačevanju s kartico Mastercard.

V: Kako lahko plačam račun s kartico Mastercard?

O: Za elektronsko plačilo se obrnite na prejemnika plačila. Mnogo jih ponuja to možnost plačila preko svojih spletnih strani ali preko telefona.

V: Kako pogosto lahko določim avtomatska plačila računov in kdaj so računi potem plačani?

O: Avtomatsko plačevanje računov je dogovor z vašim izbranim prejemnikom plačila ali ponudnikom storitev, zato se morate obrniti direktno nanje, da uredite plačila, zneske in urnik. Vsak prejemnik plačila deluje po svojem postopku za avtomatsko plačevanje računov.

V: Ali je meja, koliko avtomatskih plačil lahko imam na kartici Mastercard?

O: Ne, a možno je, da imate omejeno število skupnih izdatkov na svoji kartici Mastercard, zato je možno, da s temi plačili presežete limit na kartici.

V: Kdo je izdal mojo kartico?

O: Kontaktne informacije najdete na zadnji strani svoje kreditne kartice in na mesečnem izpisku.

V: Katere kartice lahko uporabljam za plačevanje položnic?

O: Uporabljate lahko kreditne ali debetne kartice, ki imajo logotip Mastercard.

V: Kaj je avtomatsko plačevanje računov?

O: Avtomatsko plačevanje računov se vam lahko pomaga izogniti zamudninam in provizijam, tako da dovolite izbranim ponudnikom storitev, da avtomatsko bremenijo vaš račun Mastercard v rednih intervalih.

V: Kaj je ročno plačevanje računov?

O: Pri ročnem plačevanju računov imate možnost prosto izbrati količino zneska in datum, na katerega želite opraviti plačilo. Vsakič, ko se bliža rok plačila računa, lahko začnete postopek plačila.

V: Če izberem možnost avtomatskega plačila računa, ali še naprej prejemam račun?

O: Avtomatsko plačevanje je dogovor z vašim izbranim ponudnikom storitev, zato se morate obrniti direktno nanje (prek telefona ali spleta), da uredite podrobnosti in urnik. Večina prejemnikov računa še naprej pošilja račun z zneskom za plačilo. Vendar nekateri ponudniki lahko dovolijo, da izberete račun v spletni obliki ali nobenega računa v papirnati obliki. Med postopkom urejanja avtomatskega plačila lahko določite, na kakšen način boste prejemali račun.

V: Kakšne podatke bo zahteval ponudnik storitev/prejemnik plačila?

O: Plačevanje računov je dogovor med vami in izbranim ponudnikom storitev, zato se morate obrniti direktno nanje, da uredite podrobnosti in urnik.

Prejemnik plačila vas navadno prosi za številko vaše kartice Mastercard in datum izteka. Za avtomatska plačila računov lahko prejemnik računa zahteva tudi znesek, ki bo zaračunan, in datum izvršitve transakcije. 

Opomba: Nekateri ponudniki storitev/prejemniki plačila vam ne omogočajo, da izberete datum. Nekateri ponudniki storitev lahko zahtevajo dodatne informacije, kot na primer vaš podpis..

V: Kaj, če se spremenijo podatki mojega računa Mastercard?

O: Podatki vašega računa Mastercard se lahko spremenijo kot posledica izgubljene ali ukradene kartice, novega datuma izteka ali posodobitve nekega izdelka. Da bi preprečili motnje v sistemu, se morate obrniti na posameznega prejemnika plačila in jim posredovati podatke svojega računa. Priporočamo vam, da si shranite seznam prejemnikov plačil, ki jih avtomatsko plačujete, da lahko enostavno posodobite te informacije, kadar je potrebno.

V: Kako ustavim avtomatsko plačevanje računov?

O: Kontaktirajte prejemnika plačila, s katerim ste uredili avtomatsko plačevanje položnic, in sledite postopu preklica ali spremembi načina plačila.

V: Kaj, če se ne strinjam z izplačanim zneskom prejemniku plačila/ponudniku storitev na mojem bančnem izpisku?

O: Priporočamo, da pregledate račun na papirju ali v elektronski obliki, ki vam ga prejemnik plačila pošlje pred izvršilom plačila s kartico Mastercard. Vendar pa, če zaznate napako ali imate vprašanje o plačilu na računu, se takoj obrnite na prejemnika plačila, da razrešite nejasnosti v plačilu.

Kot imetnik kartice Mastercard niste odgovorni za neavtorizirane nakupe na vašem računu.  Preberite več o naši  Nični odgovornosti* . Možne so izjeme.

V: Kaj so ugodnosti plačevanja računov s kartico Mastercard?

O: Uporaba vaše kartice Mastercard je veliko hitrejša in priročnejša od pisanja čekov. Plačila lahko izvedete kadarkoli iz kjerkoli na svetu. Spremembe bodo zabeležene na vašem bančnem izpisku, zato je enostavno in učinkovito ostati organiziran in spremljati svoje stroške. Če uporabljate avtomatsko plačevanje računov, vam tudi ni treba skrbeti o pozabljenih plačilih in zapoznelih plačilih. Odvisno od kartice, ki jo uporabljate, lahko nabirate tudi nagrade.

V: Imate težave z dostopanjem do strani mastercard.si?

O: Ta stran je optimizirana za naslednje brskalnike:

  • Google Chrome (najnovejša različica)
  • Firefox (najnovejša različica)
  • Safari (najnovejša različica)
V: Kakšne brezplačne ugodnosti in zavarovanje so mi na voljo zaradi kartice Mastercard?

O: Mastercard nudi mnogo različnih storitev in ugodnosti, ki so odvisne od kartice. Za več o ugodnostih različnih kartic se obrnite na center za pomoč Mastercard Assistance Center na 1-800-627-8372.

V: Kaj se zgodi, če izgubim predmet, ki sem ga kupil s kartico Mastercard?

O: Če ste izgubili predmet, ki ste ga v celoti plačali s kartico Mastercard, ste lahko upravičeni do zamenjave ali povračila sredstev. Mastercard vam nudi mnogo različnih opcij in ugodnosti, odvisno od vrste kartice. Za več o ugodnostih različnih kartic se obrnite na center za pomoč Mastercard Assistance Center na 001-636-722-7111. 

V: Kakšno avtomobilsko zavarovanje nudi Mastercard, kadar najamem avto s kartico Mastercard?

O: Avtomobilsko zavarovanje se razlikuje od lokacije do lokacije in od vrste vaše kartice. Prosimo, obrnite se na center za pomoč Mastercard Assistance Center  na 1-800-627-8372.

V: Kje lahko zvem več o ugodnostih, ki mi jih nudi kartica?

O: Mastercard nudi mnogo različnih storitev in ugodnosti, ki so odvisne od kartice. Za več o ugodnostih različnih kartic se obrnite na center za pomoč Mastercard Assistance Center na 001-636-722-7111.

V: Kako vložim zahtevek za ugodnosti kartice?

O: Obrnite se na center za pomoč Mastercard Assistance Center na 1-800-627-8372. 

V: Nismo odgovorili na vaše vprašanje?

O: Če ne najdete odgovora na vaše vprašanje, se obrnite na finančno institucijo, ki je izdala vaš račun, saj imajo specifične informacije, ki se nanašajo na vaš račun. Običajno lahko na zadnji strani svoje kartice najdete kontaktno številko za pomoč strankam vaše izdajateljice. V nasprotnem primeru lahko kontaktirate center za pomoč Mastercard Assistance Center na številko 1-800-627-8372. Če menite, da vaše vprašanje lahko odgovori le podjetje Mastercard, kliknite tu in nam ga zastavite.

V: Kako lahko pridem do imena trgovca, kjer je bil moj račun ogrožen?

O: Mastercard razume skrb in natančnost, ki ju vlagate, da zaščitite svoje finance v zvezi s kreditnimi karticami in povpraševanjem glede zlorabe vašega računa. Vsako zlorabo kartice jemljemo zelo resno in tesno sodelujemo s preiskovalnimi agencijami. Poleg tega je podjetje Mastercard povečalo kazni za procesorje, da bi zagotovili, da bodo ta podjetja varovala podatke bančnih kartic.

V povezavi z zlorabami kartic Mastercard ne more določiti, katera transakcija trgovca je povzročila zlorabo kartic, saj teh podatkov nimamo na voljo. Naprošamo vas, da se za najnovejše podatke obrnete na finančno ustanovo, ki je izdala vašo kartico. Telefonsko številko za kontakt lahko navadno najdete na zadnji strani vaše kartice.

V: Kaj je gotovina z nakupom?

O: Nekateri izbrani trgovci nudijo storitev gotovina z nakupom, ki omogoča nakupovalcem, da dobijo gotovino s svoje kartice, kadar opravijo nakup.

V: Kje najdem trgovine, ki omogočajo storitev gotovina z nakupom?

O: Kliknite tu, da poiščete trgovine, ki vam nudijo storitev gotovina z nakupom, ko opravite nakup z debetno kartico Mastercard.

V: Ali potrebujem svojo debetno kartico, da dobim gotovino nazaj?

O: Da, saj so sredstva dvignjena izračuna, ki je povezan z vašo debetno kartico, zato je ta storitev mogoča le, ko uporabite debetno kartico.

V: Ali se zaračuna provizija za to storitev?

O: Čeprav večina trgovcev ne računa provizije za to storitev, je možno, da posamezne trgovine zaračunajo provizijo.

V: Kakšne so prednosti storitve gotovina z nakupom?

O: Gotovina z nakupom je priročen način za enostaven dvig gotovine z vašega računa, ko nakupujete v svojih najljubših trgovinah, da vam prihranijo dvig na bankomatu. V večini primerov ni zaračunane provizije za to storitev, ki bi jo morda morali plačati za dvig na bankomatu.

V: Kaj je največja vsota, ki jo lahko dvignem z nakupom?

O: Znesek je odvisen od trgovca in od količine sredstev v času nakupa. Če imate vprašanja o razpoložljivosti sredstev v določenem trenutku, se lahko obrnete direktno na trgovca. Količina gotovine z nakupom je odvisna tudi od razpoložljivosti sredstev na računu, ki je vezan na vašo debetno kartico.

V: Kateri filtri za iskanje so na voljo na orodju za lociranje gotovine?

O: Lokacije trgovcev, ki nudijo gotovino z nakupom, lahko iščete po trgovcu ali po kategoriji: oblačila, avtomobilizem, živila, restavracije, bencinske črpalke, transport in mnogo drugih. Kliknite tu, da zaženete iskalnik.

V: Kaj je čipna EMV kartica in kako lahko ta tehnologija koristi mojemu podjetju?

O: Čipna EMV kartice je kartica z vgrajenim računalniškim čipom. Te kartice so preproste za uporabo in so varnejše in priročnejše. Zmožne so celo hraniti podatke o nakupih, zato omogočajo trgovcem in ponudnikom storitev priložnosti za oglaševanje. 

V: Ali so čipne kartice novost?

O: Čeprav so čipne kartice relativna novost v ZDA, so drugje že vrsto let v uporabi. V nekaterih državah, predvsem v Evropi, so trgovci vajeni sprejemati kartice s čipno tehnologijo.

V: Kako se čipna kartica razlikuje od kartice z magnetnim trakom?

O: Čipna kartica je videti enako kot običajna kartica, a ima vgrajen čip. Namesto, da plačamo s potegom po magnetnem traku, kartico s čipom naprej vstavimo v režo, da dokončamo transakcijo. Vaša kartica ima lahko omogočeno tudi brezstično plačevanje, kjer lahko le prislonite kartico na terminal pri blagajni. 

V: Kaj so čipne kartice?

O: Čipna kartica je podobna kartici, ki jo imate sedaj, vendar vsebuje vgrajen mikročip. Čip vsebuje zakodirane podatke, zato jo je izredno zahtevno kopirati ali ponarediti. Vaša čipna kartica ima na zadnji strani tudi magnetni trak, zato lahko še naprej uporabljate kartico, ko se trgovci prilagajajo novim terminalom, ki podpirajo čipno tehnologijo.

V : Kakšne so prednosti čipne tehnologije?

O: Vgrajen mikročip predstavlja močno zaščito in druge značilnosti, ki jih običajne kartice z magnetnim trakom ne omogočajo. Čipno kartico je praktično nemogoče ponarediti.

V: Kje lahko uporabljam čipno kartico?

O: Čipno kartico lahko uporabljate na enak način kot do zdaj - kartico bodisi vstavite s čipom naprej v terminale, ki omogočajo takšno plačevanje, bodisi tako, da potegnete z magnetnim trakom. Kartico lahko še vedno uporabljate enako kot prej za plačevanje prek spleta, telefona in na bankomatih.

V: Na koga se obrnem za več informacij?

O: Za več informacij o čipni kartici se obrnite na svojo finančno ustanovo.

V: Zakaj bo moja kartica zamenjana za čipno kartico?

O: Čipne kartice se uvajajo v ZDA, saj so se izkazale za zelo uspešne drugod po svetu. Vaša nova čipna kartica vam bo nudila več varnosti.

V: Kaj je moja PIN koda?

O: PIN koda na vaši čipni kartici je enaka kot na vaši prejšnji kartici. Če ste pozabili svojo PIN kodo ali jo želite spremeniti, se obrnite na svojo finančno ustanovo.

V: Kako deluje čip?

O: Ko vstavite ali prislonite svojo kartico na terminal, čip sporoči terminalu, da preveri pristnost kartice. Terminal navadno zahteva, da vnesete PIN kodo. Ko je ta odobrena, bo vaša transakcija izvršena.

V: Kako vem, če ima moja kartica Mastercard omogočeno brezstično plačevanje?

O: Kartice, ki omogočajo brezstično plačevanje, imajo na sprednji strani simbol za brezstično plačevanje. Brezstično plačujte pri trgovcih, ki imajo na svojem terminalu simbol ali napis »contactless«: 

Če trgovec ne omogoča brezstičnega plačevanja, vstavite svojo čipno kartico v terminal in vnesite PIN kodo.

V: Zakaj ima moja kreditna kartica PIN kodo?

O: PIN koda ščiti vašo kreditno kartico z najsodobnejšimi varnostnimi prijemi. Z vnosom PIN kode potrdite, da ste pooblaščeni uporabnik kartice. Za uporabo PIN kode ne boste plačali provizije, razen če kreditno kartico uporabite za dvig gotovine na bankomatu.

V: Kaj predstavlja program soznamčenih kartic?

O: Soznamčeni program pomeni partnerstvo med podjetjem Mastercard, finančno institucijo kot izdajateljico ter partnerskim podjetjem, ki si želi poslovne rasti. Ti trije členi ustvarijo kartični program, ki ga nato tržijo strankam partnerskega podjetja. Soznamčena kartica je oblika plačila, ki strankam partnerskega podjetja nudi dodano vrednost. 

V: Katere vrste podjetij vodijo uspešne soznamčene programe?

O: Številne in raznolike gospodarske panoge so uspešno uvedle soznamčene programe, med drugim letalske in plinske družbe, avtomobilska podjetja, trgovine na debelo in supermarketi. Vsem podjetjem je skupna naraščajoča baza strank, ki redno kupujejo izdelke in storitve.

V: Kdo je na čelu promocije soznamčenih kartic?

O: Ravni podpore in odgovornosti za promocijo kartic sta odvisni od dogovora med partnerskim podjetjem in izdajateljem. Mastercard nudi podjetjem različne ravni podpore in strokovnega znanja pri promociji soznamčenih kartic in posledični rasti poslovanja.

V: Kakšen je videz soznamčene kartice Mastercard?

O: Logotip partnerskega podjetja je lahko po pravilih prevladujoči element na sprednji strani kartice. Kartica je poleg tega opremljena tudi z Mastercard logotipom in mora zato odgovarjati določenim standardom oblikovanja. Ime finančne institucije kot izdajateljice kartic Mastercard je lahko navedeno, vendar ni obvezujoče. Vsi oblikovalski detajli so določeni s strani partnerskega podjetja in izdajatelja kartice.

V: Kako najdem izdajatelja kartic za soznamčeno partnerstvo?

O: Najprej se obrnite na svojo banko ali finančno institucijo, s katero sodeluje vaše podjetje. Lahko pa vam Mastercard priskrbi seznam potencialnih finančnih institucij, napravljen na podlagi tisočih, s katerimi smo poslovali skozi leta.

V: Kakšno vlogo ima Mastercard pri razvoju soznamčenih programov?

O: To je odvisno od ciljev in razpoložljivih sredstev partnerskega podjetja. Mastercard ima pod svojim okriljem skupino predanih in izjemno izkušenih specialistov za soznamčenje. Partnerskemu podjetju lahko pomagajo oceniti in vzpostaviti soznamčeno partnerstvo, ki bo zadovoljilo cilje vseh vpletenih.

V: Kaj je brezstično plačevanje Mastercard?

O: Brezstično plačevanje Mastercard je tako, kot bi s seboj vedno imeli točen znesek gotovine, kamorkoli ste namenjeni. Preprosto prislonite brezstično kartico, obesek na ključih ali pametni telefon in vaš račun je plačan.

V: Zakaj bi uporabljal način brezstičnega plačevanja?

O: Obstajajo številne prednosti brezstičnega plačevanja:

  • Je tako, kot da bi vedno imeli pri roki točen znesek in si ne bi delali skrbi s prenašanjem gotovine ali iskanjem kovancev. 
  • Nadzor je v vaših rokah, saj brezstične kartice ali naprave nikoli ne izpustite iz svojih rok.
  • Imate večji nadzor nad nakupi kot pri uporabi gotovine.
  • Je hitro in popolno na lokacijah, kjer je hitrost ključnega pomena; to so na primer stadioni, restavracije s hitro prehrano in bencinske črpalke.
V: Kje vse lahko brezstično plačujem?

O: Povsod, kjer vidite simbol  za brezstično plačevanje, lahko plačate tako, da preprosto prislonite vašo kartico. To vključuje restavracije s hitro prehrano, bencinske črpalke, lekarne, stadione, živilske trgovine in še več.

Poiščite lokacije, ki omogočajo brezstično plačevanje

Če ne vidite simbola za brezstično plačevanje, lahko svojo brezstično kartico še vedno vstavite v režo in plačate s pomočjo čipne tehnologije ali potegnete magnetni trak kartice skozi POS terminal.  

V: Kako plačam z brezstično kartico Mastercard?

O: Da opravite nakup, preprosto prislonite svojo brezstično kartico Mastercard, obesek za ključe ali pametni telefon na čitalnik na prodajnih mestih, ki omogočajo brezstično plačevanje.

Poiščite lokacije, ki omogočajo brezstično plačevanje

V: Ali lahko uporabljam brezstično kartico ali drugo napravo na čitalnikih, ki nimajo simbola za brezstično plačevanje?

O: Brezstično plačevanje je mogoče na vseh čitalnikih, ki imajo ta simbol. Svojo brezstično kartico lahko s preprostim potegom uporabljate tudi na čitalnikih magnetnih kartic, medtem ko to z brezstičnim obeskom za ključe ali pametnim telefonom ni izvedljivo.

V: Kako blizu čitalnika moram prisloniti svojo kartico?

O: Običajno mora biti brezstična kartica ali naprava oddaljena dva do pet centimetrov od simbola za brezstično plačevanje na terminalu. Če imate v denarnici več brezstičnih kartic, je pametno, da kartico v uporabi vzamete iz denarnice, kot pa da ob čitalnik prislonite celotno denarnico. 

V: Kako bodo nakupi prikazani na mojem mesečnem izpisku?

O: Brezstično opravljeni nakupi bodo na vašem mesečnem izpisku prikazani enako kot vsi ostali nakupi, ki jih opravite s kartico.

V: Kako deluje brezstično plačevanje?

O: Brezstično plačevanje uporablja vgrajen računalniški čip in radijsko anteno. Ko prislonite brezstično kartico ali drugo napravo na terminal, so podrobnosti plačila brezžično poslane v Mastercard mrežo. Če uporabite mobilni telefon, boste nekaj trenutkov po prislonitvi prejeli tudi potrditev plačila.

V: Kaj je obesek za ključe ali NFC nalepka?

O: Obesek za ključe ali NFC nalepka je posebna brezstična naprava, ki jo dodate med vaše obeske na ključih. Izdajatelji kartic jo občasno priskrbijo kot spremljevalno alternativo tradicionalni plastični kartici Mastercard. 

V: Ali moram brezstični kartici ali napravi posvečati posebno skrb?

O: Z vašo brezstično kartico ali napravo ravnajte tako, kot bi ravnali s katerokoli drugo kreditno, debetno ali predplačniško kartico. Vedno imejte v mislih, kje je, in jo shranjujte na varnem mestu. Skrbno imejte pripravljen tudi seznam številk svojih kartic, datumov izteka njihove veljavnosti in kontaktnih številk za nujne primere.

V: Ali je vgrajena tudi baterija?

O: Ne, baterija ni sestavni del kartice.

V: Ali jo moram vključiti/izključiti?

O: Če uporabljate mobilni telefon, ki omogoča brezstično plačevanje, lahko to možnost izključite ali vključite. Če uporabljate brezstično kartico ali obesek za ključe, je možnost brezstičnega plačevanja vedno vključena in pripravljena na uporabo.

V: Ali je brezstično plačevanje varno?

O: Da. Brezstično plačevanje uporablja varnostno tehnologijo kodiranja in je zaščiteno pred neavtoriziranimi nakupi. Stopnja varnosti je enaka kot pri uporabi običajne kartice.

  • Nadzor je v vaših rokah, saj brezstične kartice ali naprave med plačevanjem nikoli ne izpustite iz rok.
  • Brez nenamerno opravljenih plačil – vaša brezstična kartica ali naprava deluje le, če je dovolj blizu čitalnika 
  • Brez dvojnega zaračunavanja – tudi če kartico ali napravo večkrat prislonite na čitalnik, bo vaš nakup zaračunan le enkrat

Več o varnosti

 

V: Zakaj ni potrebno podpisovanje?

O: Da je brezstično plačevanje tako enostavno in priročno kot uporaba gotovine, trgovci pri manjših nakupih ne zahtevajo podpisa. Večji nakupi pa zaradi vaše zaščite običajno zahtevajo podpis ali vnos PIN kode.

V: Kaj storim v primeru izgubljene ali ukradene brezstične kartice ali naprave?

O: Če ste kartico izgubili ali sumite, da se na vašem računu dogajajo neavtorizirana dejanja, nemudoma kontaktirajte finančno institucijo, ki je izdala vašo kartico. V kolikor ne poznate kontaktne številke izdajateljice vaše kartice, kontaktirajte Mastercard in pomagali vam bomo pri iskanju informacij. 

Kontakt

V: Nismo odgovorili na vaše vprašanje?

O: Če ne najdete odgovora na svoje vprašanje, se obrnite na finančno institucijo, pri kateri imate odprt račun, saj razpolaga z informacijami, ki se nanašajo na vaš račun. Običajno lahko na zadnji strani svoje kartice najdete kontaktno številko za pomoč uporabnikom. V vsakem primeru se lahko vedno obrnete na center za pomoč Mastercard Assistance Center na številko 001-636-722-7111. Če menite, da lahko na vaše vprašanje odgovori le podjetje Mastercard, kliknite tu in nam ga zastavite.

 

Najbolj pogosta vprašanja trgovcev

      

V: Kaj je brezstično plačevanje Mastercard?

O: Brezstično plačevanje Mastercard je tako, kot bi s seboj vedno imeli točen znesek gotovine, kamorkoli ste namenjeni. Preprosto prislonite brezstično kartico, obesek na ključih ali pametni telefon in vaš račun je plačan.

V: Kako deluje brezstično plačevanje?

O: Brezstično plačevanje uporablja vgrajen računalniški čip in radijsko anteno. Ko prislonite brezstično kartico ali drugo napravo na terminal, so podrobnosti plačila brezžično poslane v Mastercard mrežo. Če uporabite mobilni telefon, boste nekaj trenutkov po prislonitvi prejeli tudi potrditev plačila.

V: Kakšne koristi prinaša sprejemanje brezstičnega plačevanja mojemu poslu?

O: Sprejemanje brezstičnega plačevanja dokazano prinaša mnoge koristi za trgovce:

  • Hitrejši postopek na blagajni
  • Promovira hitreje opravljeno storitev
  • Zmanjšuje stroške, vezane na gotovinsko upravljanje
  • Na prodajnih mestih omogoča možnost plačevanja s prenosnimi plačilnimi napravami, kot so mobilna NFC nalepka ali novejši načini digitalnega plačevanja.
V: Kateri trgovci uživajo največ koristi s sprejemanjem brezstičnega plačevanja?

O: Sprejemanje brezstičnega plačevanja je odlična priložnost za vse trgovce, še posebej, kadar sta hitrost in priročnost na prvem mestu ali je gotovina trenutno prevladujoča metoda plačevanja. Izjeme vključujejo prodajalne hitre hrane, supermarkete, samopostrežne restavracije, živilske trgovine, prodajne avtomate, taksije, parkirišča, cestninske postaje, bencinske črpalke in javna prevozna sredstva.

V: Ali je brezstično plačevanje Mastercard varno?

O: Da. Mastercard brezstične transakcije obdeluje prek iste mreže kot standardne transakcije. Prek nje obdeluje več kot milijardo magnetnih in čipnih transakcij na leto.

Varnostni mehanizmi brezstičnega plačevanja Mastercard:

  • Ščitijo pred zlorabami kartic.
  • Vsebujejo učinkovit anti-replay mehanizem (onemogoča večkratne transakcije).
  • Omejujejo možnost goljufivega prenosa brezstično poslanih podatkov.

Tehnologija tudi ob večkratni prislonitvi kartice ali naprave na čitalnik poskrbi, da je vaš nakup zaračunan le enkrat.

V: Ali je na brezstično kartico, čip ali mobilni telefon mogoče povrniti sredstva?

O: Da, strankam je sredstva mogoče povrniti z enako potezo kot pri nakupu, torej s prislonitvijo brezstične plačilne naprave. Prosimo, sledite politiki vračanja izdelkov v vaši trgovini.

V: Ali sprejemanje brezstičnega plačevanja vpliva na jamstvo plačila za trgovca?

O: Ne, v kolikor je brezstično plačilo avtorizirano (fizično ali na spletu), ima trgovec še vedno jamstvo plačila, tudi pri transakcijah nižjih vrednosti, kjer preverjanje imetnika kartice ni potrebno.

V: Kolikšni so stroški sprejemanja brezstičnega plačevanja?

O: Stroški so odvisni od izbrane rešitve. Za sprejemanje brezstičnega plačevanja lahko trgovci izberejo zunanji čitalnik, v celoti integriran ali samostojen POS sistem.

V: Kako se sprejemanje mobilnega plačevanja razlikuje od sprejemanja kartic?

O: Za prodajalca je mobilno plačevanje na videz enako kot plačevanje z brezstično kartico, le da lahko stranka potrdi svojo mobilno PIN kodo ali biometrični vzorec ali prepozna vzorec na svoji mobilni napravi.

V: Kako poteka postopek preverjanja plačila pri brezstičnem plačevanju?

O: Vnos PIN kode ali podpis ni potreben pri transakcijah manjših vrednosti, preverjanje imetnika kartice pa je potrebno za transakcije večjih vrednosti. Pri nakupih, opravljenih z mobilnim telefonom, uporabnik svojo identiteto potrdi z vnosom mobilne PIN kode, potrditvijo biometričnega vzorca ali prepoznavanjem vzorca.

V: Kako bodo stranke vedele, da je na lokaciji mogoče brezstično plačevanje?

O: Čitalnik na prodajnem mestu mora imeti simbol  za brezstično plačevanje. Številni trgovci slednje izpostavljajo tudi s posebnimi napisi.

Poleg tega se trgovčevo ime in naslov v roku dveh mesecev po prvi brezstični transakciji prikaže na spletni strani Mastercard lokacij, ki omogočajo brezstično plačevanje, ter v aplikaciji MasterCard Nearby™.

V: Kateri dokumenti so trgovcem še na voljo kot pomoč pri uvedbi programa brezstičnega plačevanja?

O: The Contactless Toolkit in How to Optimize the Consumer Brezkontaktni Experience – The Perfect Tap sta vodiča, ki vam bosta pomagala vzpostaviti program brezstičnega plačevanja Mastercard. Dokumenti so dostopni na: mastercard.com/contactless. Za dodatne informacije, vključno z navodili za postopek integracije Mastercard terminala, se obrnite na svojo finančno institucijo.

V: Ali lahko stranke s sprehodom mimo čitalnika nenamerno opravijo plačilo?

O: Ne, terminal mora biti najprej aktiviran, nato pa mora prodajalec vnesti še znesek plačila. Poleg tega mora biti kartica ali naprava od terminala oddaljena največ dva centimetra.

V: Ali mora trgovec natisniti račun za vse brezstične transakcije?

O: Ne, v primeru nižjega zneska ni potrebno natisniti računa, če stranka tega ne zahteva. 

V: Koliko znaša najvišji znesek transakcije za brezstično kartico Mastercard?

O: Brezstične plačilne kartice omogočajo plačilo kateregakoli zneska, enako kot tradicionalno plačevanje s kartico.

V: Kaj storiti, če se blagajna ne odziva?

O: Poskusite z naslednjimi koraki:

  • Najprej preverite, ali so terminal in razdelilniki vključeni ter priključeni na elektriko. Osvetlitev, besedilo ali grafike na zaslonu nakazujejo, da je terminal vključen.
  • Če imate terminal z ločenim brezstičnim čitalnikom, se prepričajte, da je po registraciji transakcije osvetljen. Ekran se morda do takrat ne osvetli.
  • Na enak način kot bi storili s stično kartico, ponovno registrirajte transakcijo in prosite stranko za ponovno prislonitev brezstične kartice. Prepričajte se, da je kartica ali naprava od čitalnika oddaljena največ dva centimetra in prisluhnite pisku oz. spremljajte spremembo v osvetlitvi zaslona. 
  • V kolikor se vaš terminal še vedno ne odziva, se obrnite na proizvajalca ali distributerja terminala.
V: Kako tehnologija brezstičnega plačevanja Mastercard deluje na mobilnih napravah?

O: Na blagajni bodo morale stranke slediti sporočilom na njihovi napravi (ta so odvisna od posamezne mobilne naprave), nato pa jo preprosto prisloniti na terminal. Ob plačilu z mobilnim telefonom se morajo stranke običajno identificirati s PIN kodo, potrditvijo biometričnega vzorca ali prepoznavanjem vzorca. 

V: Kje najdem informacije o menjalnih tečajih?

O: Za enostavnejši dostop do informacij o menjalnih tečajih je Mastercard ustvaril orodje, ki črpa vire informacij s številnih trgov (kot npr. Bloomberg, Reuters, centralne banke in druge).

Kliknite tukaj za dostop do orodja za pretvorbo valut

V: Kakšen je menjalni tečaj za državo, ki jo obiskujem?

Za več informacij o najnovejših menjalnih tečajih, ki veljajo za določene države, obiščite našo spletno stran.

V: Kako je zaračunana pretvorba valute?

O: Priporočamo vam, da se za informacije o zaračunavanju pretvorbe valut v primerih transakcije v tujini obrnete na finančno institucijo, ki je izdala vašo kartico. Običajno je kontaktna številka za pomoč uporabnikom na zadnji strani vaše kartice. V vsakem primeru pa lahko vedno kontaktirate center za pomoč uporabnikom Mastercard Assistance Center na številko 1-800-627-8372 ali pokličete na 1-636-722-7111.

V: Zakaj mi je bila zaračunana provizija za pretvorbo valute, če sem nakup opravil v lokalni valuti?

O: Priporočamo, da se obrnete na finančno institucijo, ki je izdala kartico, da skupaj določite stroške pretvorbe valut, ki se uporabljajo za tuje transakcije. Običajno je na zadnji strani vsake kartice številka storitve za stranke. Vedno se lahko obrnete tudi na Mastercard Assistance Center prek brezplačne številke: 1-800-627-8372 ali pokličite na: 1-636-722-7111.

V: Trgovec ni ponudil možnosti za izbiro valute mojega plačila. Kaj lahko storim?

O: Zahvaljujemo se vam za povratno informacijo in obžalujemo vašo neprijetno izkušnjo pri trgovcu, ki sprejema kartice Mastercard. Skrbno raziskujemo vsako pritožbo goljufivih trgovskih praks. V kolikor bi radi govorili neposredno z nami, nas kontaktirajte na  POI_Currency_Conversion@mastercard.com.  

V: Kako lahko prijavim previsoko zaračunano pretvorbo valute?

O: Zahvaljujemo se vam za povratno informacijo in obžalujemo vašo neprijetno izkušnjo pri trgovcu, ki sprejema kartice Mastercard. Skrbno raziskujemo vsako pritožbo goljufivih trgovskih praks. V kolikor bi radi govorili neposredno z nami, nas kontaktirajte na POI_Currency_Conversion@mastercard.com.  

V: Nismo odgovorili na vaše vprašanje?

O: Če ne najdete odgovora na vaše vprašanje, se obrnite na finančno institucijo, pri kateri imate odprt račun, saj ta razpolaga z informacijami, ki se nanašajo na vaš račun. Običajno lahko na zadnji strani svoje kartice najdete kontaktno številko za pomoč uporabnikom. V vsakem primeru lahko vedno kontaktirate center za pomoč Mastercard Assistance Center na številko 1-800-627-8372 ali pokličete na 1-636-722-7111. Če menite, da lahko na vaše vprašanje odgovori le podjetje Mastercard, kliknite tu in nam ga zastavite. 

V: Kako kontaktiram Mastercard oddelek za pomoč uporabnikom?

O: Oddelek za pomoč uporabnikom je dostopen na elektronskem naslovu Customer_Support@mastercard.com

V: Kako začnem sprejemati Mastercard?

O: Povsem enostavno je začeti. V prvem koraku kontaktirajte pridobitelja ali ponudnika plačilne storitve, nato pa izpolnite prijavo za odprtje poslovnega računa s pomočjo banke ali enega izmed njenih agentov.

Pričnite s sprejemanjem plačil

V: Kako lahko sprejemam spletna plačila?

O: Številni ponudniki izvajanja plačilnih storitev vam lahko pomagajo pri sprejemanju spletnih plačil. Mnogi vam lahko pomagajo tudi ustvariti spletno stran, dodati funkcijo spletnega nakupovanja ali okrepiti varnost vaše spletne strani in transakcij.

V: Kako lahko dostopam do logotipa Mastercard, ki ga želim objaviti na svoji spletni strani?

O: Elektronske različice logotipa Mastercard lahko prenesete na strani Mastercard Brand Center

V: Nismo odgovorili na vaše vprašanje?

O: Če ne najdete odgovora na vaše vprašanje, se obrnite na finančno institucijo, pri kateri imate odprt račun, saj ta razpolaga z informacijami, ki se nanašajo na vaš račun. Običajno lahko na zadnji strani svoje kartice najdete kontaktno številko za pomoč uporabnikom. V vsakem primeru lahko vedno kontaktirate center za pomoč Mastercard Assistance Center na številko 001-636-722-7111 in usmerili vas bomo k izdajatelju vaše kartice.

Če menite, da lahko na vaše vprašanje odgovori le podjetje Mastercard:

Kliknite tu in nam zastavite svoje vprašanje
Ali pošljite sporočilo na elektronski naslov  AskMastercard@mastercard.com
Ali pošljite pismo na:
Consumer Inquiries
Mastercard International Incoporated
2000 Purchase Street
Purchase, NY 10577

V: Kako naročim kartico Mastercard?

O: V kolikor že imate odprt račun pri banki ali kreditni instituciji, jih kontaktirajte in povprašajte o možnostih pridobitve kartice Mastercard. Če nimate vzpostavljenega odnosa s finančno institucijo ali bi radi pridobili ponudbe različnih izdajateljev, je Mastercard ustvaril spletno orodje ki vam pomaga izbrati kartico, ki bo prava za vas. 

V: Ali so na voljo tudi programi, ki bodo pripomogli k rasti mojega posla?

O: Da, Mastercard ima na voljo programe, oblikovane posebej za rast različnih vrst podjetij.

V: Kako deluje plačilni postopek?

O: Poglejmo si plačilni postopek.

V: Kakšne prednosti prinaša sprejemanje kartic Mastercard?

O: Sprejemanje plačilnih kartic ima pozitiven učinek na vaše stranke, tako na nova kot tudi na uveljavljena podjetja na trgu. Tukaj je nekaj od številnih prednosti:

  • Povečanje prodaje
    Stranke potrošijo več sredstev, kadar jih v žepu ne omejuje gotovina. Zasledili boste povečano kupovanje izdelkov z visokimi deleži dobička kot tudi posebnih izdelkov. Poveča se lahko tudi obiskanost vaše trgovine.
  • Večje zadovoljstvo strank
    Stranke bodo cenile večjo fleksibilnost pri metodah plačevanja, vključno z možnostjo plačila s kreditno in debetno kartico. Zadovoljne stranke so lojalne stranke.
  • Hitrejši postopek na blagajni
    Z elektronskim plačevanjem boste pospešili postopek na blagajni. Nič več preštevanja kovancev ali čakanja, medtem ko stranke pišejo čeke.
  • Povečana učinkovitost
    Kartične transakcije so opravljene elektronsko. Elektronska plačila vam prihranijo čas in denar, saj zmanjšujejo upravljanje in usklajevanje plačil. Tako imate na voljo več časa za pomembnejše reči, kot sta upravljanje in rast vašega posla.
  • Varnost
    Z manjšimi količinami gotovine se zmanjša verjetnost tatvine.
  • Pretvorba valut
    Pri karticah Mastercard in Maestro so elektronska plačila nastavljena v valuti, v kateri prodajate izdelke in storitve ne glede na to, od kod je imetnik kartice. Če prodajate svoje dobrine v ameriških ali kanadskih dolarjih, potem boste v tej valuti prejemali tudi plačila.
V: Kako lahko začnem sprejemati kartična/digitalna plačila?

O: Odkrijte vse, kar potrebujete, da pričnete sprejemati elektronska plačila.

V: Kakšna je razlika med pridobiteljem in ponudnikom storitve agregacije plačil trgovcev?

O: Ponudnik storitve agregacije plačil trgovcev je trgovec zapisnikar, ki usklajuje transakcije v imenu podružnic trgovca. Pridobitelj je banka ali finančna ustanova, ki procesira kreditna in/ali debetna plačila za trgovca.

V: Kdo je pridobitelj in zakaj ga potrebujem?

O: Pridobitelj ali komercialna banka je finančna institucija z Mastercard licenco, ki trgovcu pomaga sprejemati Mastercard plačila. Pridobitelji bodisi prodajajo svoje storitve obdelave plačil neposredno trgovcu bodisi za to najemajo agente. Ti agenti morajo biti registrirani pri podjetju Mastercard ter na svojih poslovnih karticah in pisarniških materialih jasno predstavljati banko izdajateljico. Dogovor s trgovcem pa mora tudi jasno opredeljevati ime banke.

V: Kaj je izmenjava podatkov EDI?

O: Pridobitelji za nakupne transakcije s plačilnimi karticami izdajateljem plačujejo provizije za izmenjavo podatkov EDI. So le ena izmed številnih stroškovnih komponent, vključenih v provizijo, ki jo trgovec plačuje banki pridobiteljici za sprejemanje plačila na prodajnem mestu. So nujna in učinkovita metoda, s katero Mastercard ohranja dinamično mrežo plačevanja.

Preberite več o izmenjavi podatkov EDI

V: Na koga se lahko obrnem, če imam na prodajnem mestu težave s terminalom?

O: Če imate težave s terminalom, se obrnite na svojega pridobitelja ali ponudnika storitev agregacije plačil trgovcev.

V: Ali bom imel dodatne stroške zaradi sprejemanja plačil?

O: Vaš ponudnik storitve agregacije plačil trgovcev ali pridobitelj razpolagata z informacijami o stroških.

V: Zaposlen sem pri organih kazenskega pregona in preiskujem primer goljufije, s kom lahko govorim?

O: Sporočilo posredujte centru za podporo organom kazenskega pregona na elektronski naslov  Law_Enforcement_Support@mastercard.com. sporočilo ne vključujte celotnih številk kartic, temveč zgolj prvih šest števk. Na vašo poizvedbo bomo odgovorili v roku 48 delovnih ur.

Prosimo upoštevajte, da Mastercard ne vzdržuje računov ali vzpostavlja individualnih odnosov s strankami kot imetniki kartic. Čeprav banke in finančne ustanove izdajajo kartice Mastercard skladno z Mastercard licenco, je dejanski odnos z imetnikom kartice v domeni izdajateljice kartice. Informacije o računih so tako hranjene v bankah ali finančnih ustanovah, ki izdajajo kartice Mastercard, ravno tako kot izpiski stanja, objave informacij in komunikacija z imetnikom kartice.

V: Kako lahko pridobim Mastercard logotipe?

Prenosljiva vizualna gradiva oziroma logotipi in navodila za uporabo so na voljo na spletni strani  Mastercard Brand Center. Na istem mestu lahko naročite tudi nalepke.

V: Nimam več svoje kartice Mastercard, kako jo prijavim kot izgubljeno ali ukradeno?

O: Predstavnik podjetja Mastercard vam lahko pomaga izpolniti prijavo izgubljene ali ukradene kartice. Prosim kontaktirajte center za pomoč Mastercard Assistance Center na številko 1-800-627-8372 ali pokličite na 1-636-722-7111. Prav tako se lahko obrnete na finančno ustanovo, ki je izdala vašo kartico.

V: Kakšne so moje odgovornosti v primeru neavtoriziranih nakupov z izgubljeno ali ukradeno kartico Mastercard?

O: Če je vaša kartica zaščitena z zaščito Nične odgovornosti, se po prijavi izgubljene ali ukradene kartice neavtorizirani nakupi ne bi smeli prikazovati na vašem računu. Priporočamo vam, da pregledate prva dva izpisa stanja po prijavi izgubljene ali ukradene kartice. Le tako boste prepričani, da se neavtorizirane transakcije niso prikazale na vašem računu. V kolikor jih opazite, prosimo, da takoj kontaktirate finančno ustanovo, ki je izdala vašo kartico. Običajno lahko na zadnji strani svoje kartice ali na bančnem izpisku najdete kontaktno številko za pomoč uporabnikom. V vsakem primeru lahko vedno kontaktirate center za pomoč Mastercard Assistance Center na številko 1-800-627-8372 ali pokličete na 1-636-722-7111.

V: Kako lahko dobim nadomestno kartico?

O: Mastercard vam v sodelovanju z banko izdajateljico pomaga pridobiti nadomestno kartico. Pri nadomestnih karticah mora vaša finančna ustanova namreč odobriti novo številko računa. Za pridobitev nujne nadomestne kartice pošljite svoj zahtevek na center za pomoč uporabnikom Mastercard Assistance Center na 1-800-627-8372 ali pokličite 1-636-722-7111.

V: Nismo odgovorili na vaše vprašanje?

O: Če ne najdete odgovora na svoje vprašanje, se obrnite na finančno institucijo, pri kateri imate odprt račun, saj razpolaga z informacijami, ki se nanašajo na vaš račun. Običajno lahko na zadnji strani svoje kartice najdete kontaktno številko za pomoč uporabnikom. V vsakem primeru se lahko vedno obrnete na center za pomoč Mastercard Assistance Center na številko 1-800-627-8372 ali pokličite na 1-636-722-7111. Če menite, da lahko na vaše vprašanje odgovori le podjetje Mastercard, kliknite tu in nam ga zastavite.

V: Izgubljena ali ukradena kartica?

O: Ste žrtev tatvine ali izgube kartice ali pa zgolj potrebujete pomoč pri iskanju najbližjega  bankomata? Naša pomoč vam je na voljo 24 ur na dan in 365 dni v letu. Pokličite in z našim predstavnikom spregovorite o:

  • Izgubljeni ali ukradeni kartici
  • Urgentni nadomestni kartici
  • Urgentnem gotovinskem nadomestilu
  • Kako poiskati bankomat, ki sprejema Mastercard, Maestro ali Cirrus kartico
  • Vprašanjih glede razpoložljivih ugodnosti

Kontakt za nujne primere

V ZDA pokličite: 1-800-Mastercard (1-800-627-8372)

Kliknite tukaj  za dostop do seznama nujnih kontaktov.

V državah, ki niso navedene na seznamu, lahko pokličete na telefonsko številko v ZDA: 1-636-722-7111.

 

V: Kje lahko dobim predplačniško kartico Mastercard?

O: Enostavno je najti predplačniško kartico Mastercard, ki je prava za vas. Na voljo so pri sodelujočih trgovcih in na spletu.

V: Ali moram svojo predplačniško kartico pred uporabo aktivirati ali registrirati?

O: Zahteve po aktivaciji ali registraciji so lahko različne. Preverite pakiranje kartice za podrobne informacije. Za ponovno polnjenje kartice, zaščito Nične odgovornosti ali nadomestilo kartice se boste morali registrati.

V: Kako uporabljam svojo predplačniško kartico Mastercard?

O: Ko ste pripravljeni na nakup, predajte kartico prodajalcu ali jo po njegovih navodilih potegnite skozi terminal. Znesek nakupa bo avtomatsko odbit od razpoložljivega stanja na kartici.

V: Kje lahko uporabljam svojo predplačniško kartico Mastercard?

O: Uporabljate jo lahko povsod, kjer sprejemajo debetne kartice. To pomeni na več kot milijon lokacijah po svetu, od prodajnih mest do spletnih trgovin, elektronskih ali telefonskih naročil. Svojo kartico lahko uporabljate tudi za elektronsko plačevanje računov.

V: Stanje na mojem računu ne zadošča znesku nakupa. Lahko še vedno uporabim svojo predplačniško kartico?

O: Da, prodajalcu vnaprej zaupajte, kolikšen delež zneska želite odbiti s svoje predplačniške kartice in kolikšen delež boste plačali z alternativno metodo plačila. Procesa ni mogoče izvesti pri vseh trgovcih.

V: Kako lahko vrnem izdelek, ki je bil kupljen s predplačniško kartico Mastercard?

O: Ob vračilu izdelka boste trgovcu morda morali pokazati svojo kartico. Vrednost vrnjenega blaga bo nakazana nazaj na vašo kartico.

V: Ne najdem svoje predplačniške kartice, kaj naj storim?

O: Če ste registrirali svojo predplačniško kartico Mastercard, vam lahko banka izdajateljica pomaga do podatkov, navedenih ob registraciji, in izdaji nadomestne kartice. Zato je dobro shraniti številko svoje kartice.

Nemudoma kontaktirajte izdajatelja vaše kartice in prijavite izgubljeno ali ukradeno kartico. Za dodatno pomoč pa se lahko obrnete tudi na storitve za nujne primere.

Registrirane predplačniške kartice Mastercard imajo tudi zaščito Nična odgovornost. Določene omejitve veljajo. Kliknite tukaj za več informacij o Nični odgovornosti in pogojih sodelovanja..

V: Kako dodajam sredstva na svojo kartico?

O: Po registraciji svoje predplačniške kartice Mastercard sredstva najlažje dodajate tako, da vzpostavite direkten depozit vaše plače. Za informacijami o direktnem depozitu na vašo kartico se obrnite na zaposlovalca, ki bo nato vašo plačo nakazoval neposredno na kartico. Informacije o direktnem depozitu se lahko spreminjajo, zato skrbno preglejte pakiranje kartice ali kontaktirajte banko izdajateljico.

Denar lahko na kartico naložite tudi pri trgovcih, ki to omogočajo. Za seznam tovrstnih trgovcev preberite pakiranje kartice ali kontaktirajte izdajateljico vaše kartice. 

V: Kje lahko dobim predplačniško darilno kartico Mastercard?

O: Predplačniške darilne kartice Mastercard so na voljo v bančnih podružnicah, na prodajnih mestih, na spletu in prek telefona. Na izbiro imate več stilov kartice, nekateri izmed njih so lahko personalizirani z unikatnimi poudarki, imenom prejemnika in osebnimi sporočili. Enostavno je najti predplačniško darilno kartico, ki je prava za vas.

V: Prejel sem svojo predplačniško darilno kartico Mastercard. Ali jo moram pred uporabo aktivirati ali registrirati?

O: Za podrobne informacije o aktivaciji preverite darilno kartico, račun ali pakiranje. Številne predplačniške darilne kartice, kupljene na prodajnih mestih, so aktivirane avtomatsko. Običajno se na zadnji strani kartice nahaja tudi kontakt za pomoč uporabnikom, kamor lahko pokličete v primeru vprašanj o aktivaciji kartice. V primeru spletnega ali telefonskega nakupa pa boste morda morali kartico registrirati pri njeni izdajateljici. 

V: Kako uporabljam svojo predplačniško darilno kartico Mastercard?

O: Ko ste pripravljeni na nakup, predajte kartico prodajalcu ali jo po njegovih navodilih potegnite skozi terminal. Znesek nakupa bo avtomatsko odbit od razpoložljivega stanja na kartici.

V: Kje vse lahko uporabljam svojo predplačniško darilno kartico Mastercard?

O: Svojo predplačniško darilno kartico Mastercard lahko uporabljate povsod, kjer sprejemajo debetne kartice Mastercard. To pomeni na več kot milijon lokacijah po svetu, od prodajnih mest do spleta, elektronskih in telefonskih naročil. Svojo kartico lahko uporabljate tudi za elektronsko plačevanje računov.

V: Koliko časa lahko uporabljam svojo predplačniško darilno kartico Mastercard?

O: Svojo predplačniško darilno kartico Mastercard lahko uporabljate, dokler ne izčrpate naloženih sredstev oziroma do datuma izteka njene veljavnosti.

V: Kako lahko vrnem izdelek, ki je bil kupljen s predplačniško darilno kartico Mastercard?

O: Ob vračilu izdelka boste trgovcu morda morali pokazati svojo kartico. Vrednost vrnjenega blaga bo nakazana nazaj na vašo kartico.

V: Kako delujejo predplačniške kartice Mastercard, ki so namenjene potovanjem?

O: Predplačniške kartice Mastercard, ki so namenjene potovanjem, delujejo kot običajne predplačniške kartice Mastercard. To pomeni, da lahko povsod, kjer sprejemajo debetne kartice, potrošite sredstva, ki so bila naložena na kartico. Nakupujete lahko v trgovinah, na spletu ali prek telefona. Ob nakupu so sredstva avtomatsko odbita od stanja na kartici. Kartico lahko uporabljate do porabe sredstev ali do datuma izteka njene veljavnosti.

Priporočamo vam, da stanje na kartici preverite pred nakupovanjem, saj vam trgovec ali ponudnik storitve morda ne bo mogel podati te informacije.  

V: Kako preverim stanje na predplačniški kartici, ki je namenjena potovanjem?

O: Možnosti pregleda stanja na spletni strani izdajateljice kartice se razlikujejo glede na kartico. Stanje na kartici pa vam lahko preverijo tudi določeni trgovci.

V: Kaj naj storim, če je moja kartica izgubljena ali ukradena?

O: Nemudoma kontaktirajte izdajatelja kartice in prijavite izgubljeno ali ukradeno kartico. Običajno se na zadnji strani vaše kartice nahaja kontakt za pomoč uporabnikom. Vedno shranite številko svoje kartice, izdajatelj jo bo morda potreboval za prekinitev in izdajo nadomestne kartice. 

Če ste registrirali predplačniško kartico, namenjeno potovanjem, imate možnost zaščite Nične odgovornosti. Določene omejitve veljajo. Kliknite tukaj za več podrobnosti o pogojih sodelovanja.

V: Kaj je Mastercard rePower?

O: Mastercard rePower mreža za polnjenje kartic je Mastercard storitev, ki omogoča, da pri določenih trgovcih naložite sredstva na predplačniško kartico. 

V: Kako deluje Mastercard rePower?

O: Preprosto obiščite sodelujočega trgovca z gotovino, ki jo želite naložiti na kartico. 

Določeni trgovci podpirajo metodo potega s kartico, s katero lahko naložite nova sredstva na svojo kartico. Drugi trgovci pa prodajajo posebne pakete (tj. Green Dot, MoneyPak, Vanilla Reload Pack), s katerimi lahko naložite sredstva s kodo na spletu ali prek telefona.

Na lokacijah Western Union, mednarodne mreže za hitro pošiljanje denarja, boste morali zato izpolniti obrazec in agent vam bo naložil sredstva na kartico.

V: Kako uporabljam iskalec trgovcev Mastercard rePower?

O: Kliknite tukaj, da dostopate do iskalca trgovcev Mastercard rePower. Vnesite državo, mesto ali poštno številko za brskanje med več kot tisoč trgovskimi lokacijami. Svoje iskanje lahko še dodatno zožite tako, da vnesete ulico ali trgovčevo ime. 

Trgovci, ki podpirajo metodo potega s kartico, bodo imeli poleg imena navedeno tudi »Card Swipe«, tisti, ki omogočajo Mastercard rePower nalaganje sredstev prek Green Dot® MoneyPak kartice, pa bodo imeli navedeno »MoneyPak«. Trgovci, ki ponujajo obe možnosti, bodo imeli navedeno »Both«.

V: Ali lahko svojo predplačniško kartico ponovno napolnim pri trgovcih Mastercard rePower?

O: Predplačniške kartice Mastercard in Maestro, ki jih je mogoče ponovno napolniti, so edine kartice, ki jih je moč napolniti s pomočjo mreže Mastercard rePower. Preverite zadnjo stran kartice za Mastercard rePower logotip ali kontaktirajte izdajatelja kartice.

V: Kako dostopam do stanja na svoji predplačniški kartici Mastercard?

O: Za pregled stanja sledite navodilom, ki ste jih prejeli skupaj s kartico. Običajno morate obiskati spletno stran izdajatelja kartice ali kontaktirati telefonsko številko, ki je navedena na zadnji strani kartice.

V: Kakšen je strošek Mastercard rePower transakcije za napolnitev kartice?

O: Pri trgovcih obstaja možnost zaračunavanja določene provizije. Prosimo, preverite razdelek z informacijami o provizijah in se za najnovejše informacije obrnite na lokalnega sodelujočega trgovca.

V: Nismo odgovorili na vaše vprašanje?

O: Če ne najdete odgovora na svoje vprašanje, se obrnite na finančno institucijo, pri kateri imate odprt račun, saj razpolaga z informacijami, ki se nanašajo na vaš račun. Običajno lahko na zadnji strani svoje kartice najdete kontaktno številko za pomoč uporabnikom. V vsakem primeru se lahko vedno obrnete na center za pomoč Mastercard Assistance Center na številko 001-636-722-7111. Če menite, da lahko na vaše vprašanje odgovori le podjetje Mastercard, kliknite tu in nam ga zastavite.

V: Iz podjetja Mastercard sem prejel elektronsko sporočilo/telefonski klic glede mojega računa, a se mi zdi, da je goljufija oziroma kraja podatkov. Kaj lahko storim?

O: Mastercard nikdar ne zahteva osebnih podatkov ali podatkov o računu imetnikov kartic. Na podlagi tega sumimo, da gre za goljufivo prakso. Uporabniki naj vedno varujejo svoje osebne podatke in naj ne odgovarjajo na tovrstna sporočila. Če sumite, da je vaš račun tarča goljufivih praks, nemudoma kontaktirajte banko izdajateljico in izpolnite prijavo. Cenili bomo, če boste lahko svoje sporočilo posredovali tudi na naš elektronski naslov stopit@mastercard.com

V: Prejel sem telefonski klic, kjer so mi ponudili nižje obrestne mere za mojo kartico Mastercard. Sumim, da gre za goljufijo. Kaj lahko storim?

O: Podjetje Mastercard nikoli ne kontaktira posameznikov z namenom pridobivanja osebnih podatkov in informacij, povezanih s kreditnimi ali debetnimi računi. Če ste prejeli telefonski klic, elektronsko sporočilo, SMS sporočilo ali prošnjo na družbenih omrežjih s strani Mastercard predstavnika, ne odgovarjajte.

Imetniki kartic Mastercard naj vedno varujejo svoje osebne podatke in ne odgovarjajo na sumljiva elektronska sporočila ali poizvedbe.

Če ste žrtev internetne kraje podatkov in menite, da so bile informacije o vašem računu ogrožene, prosimo kontaktirajte finančno institucijo, ki je izdala vašo kreditno ali debetno kartico, ter izpolnite prijavo.

V: Menim, da so bili z mojo debetno ali kreditno kartico Mastercard opravljeni goljufivi nakupi. Kako jih lahko prijavim?

O: Če menite, da so transakcije na vašem računu posledica goljufivih dejanj, nemudoma kontaktirajte finančno institucijo, ki je izdala vašo kartico. Običajno lahko na zadnji strani katerekoli kartice najdete kontaktno številko za pomoč uporabnikom. V vsakem primeru lahko vedno kontaktirate center za pomoč Mastercard Assistance Center na številko 1-800-627-8372 ali pokličite na 1-636-722-7111.

V: Poznam storilca, ki je storil goljufivo dejanje z mojo kreditno ali debetno kartico Mastercard. Kako ga lahko prijavim?

O: Če menite, da imate informacije o osebi, ki je brez vašega dovoljenja storila goljufivo dejanje z vašo kartico Mastercard, prosimo kontaktirajte finančno institucijo, ki je izdala vašo kartico. Kontaktne informacije se nahajajo na zadnji strani kartice ali na bančnem izpisku.

V: Prišlo je do kršitve na mojem računu, zaradi česar sem sedaj prejel novo kartico. Kako dostopam do več informacij?

O: Mastercard spoštuje vašo skrb in prizadevanja, da zaščitite svoje finance. Vsako zlorabo kartice jemljemo zelo resno in tesno sodelujemo s preiskovalnimi organi. Spodbujamo vas, da kontaktirate svojo finančno institucijo za najnovejše informacije. Običajno se na zadnji strani kartice nahaja kontakt za pomoč uporabnikom.

V: Kako prijavim potencialno goljufivo prakso?

O: Če imate kontaktne informacije o storilcu goljufivega dejanja na Mastercard računu, prosimo kontaktirajte ponudnika trgovske storitve, ki vam lahko pomaga doseči finančno institucijo, ki je izdala Mastercard račun.

V: Kako lahko dobim nadomestno kartico?

O: Mastercard vam skupaj s finančno institucijo, ki je izdala vašo kartico, pomaga pridobiti nadomestno kartico. Pri nadomestnih karticah mora namreč vaša finančna institucija odobriti novo številko računa. V kolikor želite urgentno nadomestno kartico, prosimo kontaktirajte center za pomoč uporabnikom Mastercard Assistance Center na številko 1-800-627-8372 ali 1-636-722-7111.

V: Sem trgovec in me zanima, kaj je Mastercard SecureCode?

O: Mastercard SecureCode je program, oblikovan za večjo zaščito trgovcev. Večjo zaščito zagotavljamo tako, da so imetniki kartici preverjeni s strani banke izdajateljice in spletne transakcije pregledane z namenom zaščite pred neavtoriziranimi imetniki kartic in možnostmi povračila denarja v primeru goljufivega nakupa.

V: Sem uporabnik in me zanima, kaj je Mastercard SecureCode?

O: Mastercard SecureCode je storitev, ki izboljšuje vašo obstoječo kreditno ali debetno kartico. Z zasebno kodo – podobno PIN kodi – se zaščitite pred neavtorizirano uporabo vaše kartice, kadar nakupujete pri spletnih trgovcih.

V: Kako deluje Mastercard SecureCode?

O: Po registraciji in ustvarjanju lastne varnostne kode SecureCode vas bo finančna institucija ob vsakem spletnem nakupu z registrirano kreditno ali debetno kartico avtomatsko pozvala, da vnesete varnostno kodo. Vaša varnostna koda je hitro potrjena s strani vaše finančne institucije in vaš nakup je opravljen. Vaša varnostna koda ne bo nikoli deljena s trgovcem. Je enaka vnosu PIN kode na bankomatu.

V: Kako sem zaščiten z Mastercard SecureCode?

O: Ob spletnem nakupu boste s pravilnim vnosom varnostne kode potrdili, da ste pooblaščeni imetnik kartice in vaš nakup bo opravljen. V primeru nepravilno vnesene varnostne kode bo nakup neuspešen. 

V: Ali bom za uporabo storitve SecureCode potreboval novo kartico?

O: Uporabljali boste lahko katerokoli obstoječo kreditno ali debetno kartico Mastercard, dokler je ta izdana s strani sodelujoče finančne institucije. Prosimo, preglejte seznam sodelujočih finančnih institucij, če niste prepričani, da vaša finančna institucija ponuja to storitev. Seznam nenehno posodabljamo.

V: Koliko kartic lahko registriram s storitvijo SecureCode?

O: Pozivamo vas k registriranju vseh kartic Mastercard, saj število kartic ni omejeno.

V: Ali lahko dve osebi s skupnim računom uporabljata isto varnostno kodo ali registracijo za SecureCode opravljata ločeno?

O: Vpis poteka na ravni računa, torej je geslo skupno.

V: Kaj naj storim, če sem pozabil svojo varnostno kodo?

O: Lahko, da boste morali ponovno nastaviti svojo kodo, lahko pa tudi kontaktirate številko za pomoč uporabnikom, ki se običajno nahaja na zadnji strani vaše kartice.

V: Kaj naj storim, če varnostna koda ne deluje ali če prejmem obvestilo o napaki?

O: Obrnite se na svojo finančno institucijo tako, da kontaktirate številko, ki se običajno nahaja na zadnji strani vaše kartice. Predstavniku za pomoč uporabnikom pojasnite, kakšno obvestilo ste prejeli.

V: Kaj naj storim, če nisem prejel SMS sporočila s SecureCode PIN kodo?

O: Če vaša finančna institucija uporablja SMS sporočila za potrditev varnostne kode SecureCode, boste morali kontaktirati številko za pomoč uporabnikom, ki se običajno nahaja na zadnji strani kartice.

V: Kaj se zgodi, ko moji kartici poteče veljavnost ali se spremenijo podatki o mojem računu?

O: Izdajatelj vaše kartice bo te informacije avtomatsko posodobil na vašem profilu.

V: Kaj se zgodi, če odpovem svojo kartico in nato prejmem novo z drugo številko računa?

O: Za uporabo storitve SecureCode boste morali novo kartico znova registrirati. Preprosto obiščite stran za registracijo in zaključite proces z novo kartico.

V: Sem spletni trgovec oz. spletno podjetje, kako omogočim Mastercard SecureCode?

O: Zmožnost podpiranja programa SecureCode je lahko že na voljo prek vašega procesorja transakcij. Vse, kar morate storiti, je:

  • Kontaktirajte procesorja vaših transakcij in potrdite podporo programa Mastercard SecureCode.
  • Naložite Mastercard SecureCode vtičnik v obliki aplikacije na svojo spletno stran.
  • Preizkusite svojo stran, da zagotovite pravilno delovanje programa SecureCode.
  • Prikažite Mastercard SecureCode logotip in tako svojim strankam sporočite, da omogočate zaščito spletnega nakupovanja.
  • Izdajatelju kartice prenesite zmožnost potrditve verodostojnosti transakcij in sicer prek običajnega procesa avtorizacije z uporabo zaščitnega sistema Universal Cardholder Authentication Field ali UCAF.
V: Kako preizkusim svojo stran po uvedbi programa SecureCode?

O: Kontaktirajte svojega procesorja transakcij, ko boste pripravljeni na preizkus strani.

V: Ali je program SecureCode enostaven za uporabo?

O: Da. Kupci preprosto vnesejo svojo varnostno kodo Mastercard SecureCode v okence, ki ga izdajatelj kartice priskrbi še pred zaključkom transakcije. Izdajatelj kartice je odgovoren za preverjanje kode.

V: Sem trgovec, ki bi rad ponujal SecureCode. Kako najdem certificiranega prodajalca programa SecureCode?

O: Najnovejši seznam certificiranih prodajalcev programa Mastercard SecureCode je na voljo tu: Seznam certificiranih prodajalcev Mastercard SecureCode 

V: Kako lahko prenesem logotip Mastercard SecureCode za uporabo na svoji spletni strani?

O: Po zaključenem preizkusu skladnosti vam bo Mastercard priskrbel identifikator programa SecureCode.

V: Zakaj bi kot trgovec ponujal Mastercard SecureCode?

O: Če strankam ponujate možnost uporabe programa SecureCode, boste zaščiteni pred povračilom denarja imetnikom kartic v primeru neavtoriziranega povračila izvršenih transakcij. Zaščita zmanjšuje stroške procesiranja in verjetnosti neavtoriziranega povračila denarja.

Z implementacijo SecureCode narašča samozavest uporabnikov in s tem tudi spletno nakupovanje pri vas. S prodajo v državah, kjer je debetna kartica pogostejša od kreditne, pripomorete tudi k razširitvi geografskega dosega vašega posla. Poleg dodatne zaščite v primerih neavtoriziranih nakupov in potrebe po vračilu denarja boste lahko procesirali tudi transakcije z debetno kartico Maestro.

V: Kako prepoznam trgovce, ki sodelujejo v programu SecureCode?

O: Večina sodelujočih trgovcev bo prikazovala Mastercard SecureCode logotip na svojih straneh. Četudi logotipa ne vidite, trgovec lahko sodeluje in boste pozvani k vnosu vaše varnostne kode.

V: Kako bodo spletni trgovci vedeli, da sem registriran uporabnik programa SecureCode?

O: Z uporabo kartice, vpisane v program SecureCode, bo spletni trgovec avtomatsko prepoznal vašo kartico Mastercard v času transakcije.

V: Kaj se zgodi, ko uporabim svojo varnostno kodo pri sodelujočem trgovcu?

O: Ko opravite nakup pri sodelujočem trgovcu ter vpišete svoje Mastercard plačilne podatke, vas bo finančna institucija avtomatsko pozvala k vnosu vaše varnostne kode. Po pregledu podatkov o nakupu in potrditvi vašega osebnega pozdrava vtipkajte svojo varnostno kodo za zaključek nakupa.

V: Kaj je osebni pozdrav?

O: Osebni pozdrav je sporočilo, ki ga določite ob vpisu. Ob vsakokratnem spletnem nakupu pri sodelujočem trgovcu boste pozvani k vnosu varnostne kode. Takrat bodo prikazani tudi plačilni podatki in osebni pozdrav. Ta je vaše zagotovilo, da komunicirate s svojo finančno institucijo.

Če osebni pozdrav ni pravilen, ne vtipkajte svoje varnostne kode. Nemudoma kontaktirajte številko za pomoč uporabnikom, ki se običajno nahaja na zadnji strani vaše kartice Mastercard in prijavite možno goljufijo.

V: Kako bo program SecureCode spremenil spletno nakupovanje?

O: Spletni nakupi bodo ostali enaki, le da boste v procesu plačila pozvani k vnosu varnostne kode. Slednja ne bo nikoli deljena s trgovci.

V: Ali bom lahko opravljal nakupe pri trgovcih, ki sprejemajo kartice Mastercard, a niso vključeni v program SecureCode?

O: Ob nakupu pri trgovcih, ki ne sodelujejo v programu SecureCode, ne boste potrebovali varnostne kode. Pred neavtoriziranimi nakupi pa boste še naprej zaščiteni z zaščito Nične odgovornosti. 

V: Sem trgovec, ki bi rad ponujal SecureCode. Kje lahko dobim več informacij?

O: Za informacije o sodelujočih v programu Mastercard SecureCode obiščite  SecureCode za trgovce..

V: Kako se SecureCode razlikuje od zaščite Nične odgovornosti?

O: Uporaba programa Mastercard SecureCode Mastercard SecureCode zagotavlja dodatno zaščito pred neavtorizirano rabo. Določene omejitve veljajo.  Zaščita Nična odgovornost pa krije strošek v primeru goljufive rabe vaše kartice.

V: Kje dostopam do pogojev sodelovanja za program SecureCode?

O: Za več informacij o pogojih sodelovanja, ki so odvisni od posamezne kartice, obiščite spletno stran svoje finančne institucije.

V: Kje lahko najdem pravilnik o zasebnosti programa SecureCode?

O: Za pregled pravilnika o zasebnosti, ki je specifičen glede na kartico, obiščite spletno stran svoje finančne institucije.

V: Nismo odgovorili na vaše vprašanje?

O: Če ne najdete odgovora na svoje vprašanje, se obrnite na finančno institucijo, pri kateri imate odprt račun, saj razpolaga z informacijami, ki se nanašajo na vaš račun. Običajno lahko na zadnji strani svoje kartice najdete kontaktno številko za pomoč uporabnikom. V vsakem primeru se lahko vedno obrnete na center za pomoč Mastercard Assistance Center na številko 001-636-722-7111. Če menite, da lahko na vaše vprašanje odgovori le podjetje Mastercard,  kliknite tu in nam ga zastavite.

V: Kako deluje Mastercard SecureCode?

O: Program SecureCode ob spletnem naročilu pri sodelujočem trgovcu zagotovi, da je imetnik kartice pooblaščen za tovrstno transakcijo. Izvedeni so naslednji koraki:

  • Odpre se okence izdajatelja kartice in pozove imetnika kartice k vnosu unikatne osebne kode.
  • Izdajatelj potrdi osebno kodo in odobri transakcijo.
V: Ali so tudi kartice Maestro podprte v programu Mastercard SecureCode?

O: Da. Mastercard SecureCode izdajateljem omogoča podporo transakcij z debetno kartico Maestro. S tem omogoča mednarodne transakcije s trgovci v državah, kjer je debetna kartica bolj uveljavljena kot kreditna.

V: Ali moram na svoji spletni strani obvezno prikazovati Mastercard SecureCode logotip?

O: Da. Po uspešno zaključenem testiranju vam Mastercard priskrbi Mastercard SecureCode logotip, ki ga na svojo spletno stran umestite skladno z Mastercard smernicami. Tako strankam sporočate, da ste aktivni pri zagotavljanju varnejših transakcij.

V: Koga lahko kontaktiram za pomoč pri programu Mastercard SecureCode?

O: Če imate težave kot imetnik programa Mastercard SecureCode, kontaktirajte finančno institucijo, ki je izdala vašo kartico Mastercard. Kliknite tukaj, da najdete svojo finančno institucijo. Če vaša finančna institucija ni navedena, potem ne podpira oziroma ponuja programa SecureCode.  

V: Prejel sem telefonski klic, kjer so mi ponudili nižje obrestne mere za mojo kartico Mastercard. Sumim, da gre za goljufijo. Kaj lahko storim?

O: Podjetje Mastercard ne kontaktira posameznikov z namenom pridobivanja osebnih podatkov in informacij, povezanih s kreditnimi ali debetnimi računi. V kolikor ste prejeli telefonski klic, elektronsko sporočilo, SMS sporočilo ali prošnjo na družbenih omrežjih s strani Mastercard predstavnika, NE ODGOVARJAJTE.

Imetniki kartic Mastercard naj vedno varujejo svoje osebne podatke in na sumljiva sporočila ali poizvedbe ne odgovarjajo.

Če ste žrtev internetne kraje podatkov in menite, da so bile informacije o vašem računu ogrožene, prosimo kontaktirajte finančno institucijo, ki je izdala vašo kreditno ali debetno kartico, ter izpolnite prijavo.

V: Kako lahko oporekam zaračunanemu doplačilu?

O: Če želite oporekati zaračunanemu doplačilu, kontaktirajte finančno institucijo, ki je izdala vašo kartico. Le izdajatelji kartic namreč dostopajo do specifičnih informacij ter pravic, ki vam omogočajo prijavo zoper transakcije. Proces oporekanja transakciji, sprejet s strani finančne institucije, ki izdaja kartice Mastercard ali obdeluje transakcije, dovoljuje finančni instituciji, da uradno razrešuje spore z imetniki kartic in trgovci. 

V: Na koga se lahko obrnem, če nisem prejel izdelka, naročenega prek spleta ali telefona?

O: Če niste prejeli kupljenega izdelka ali ste prejeli napačnega, se za razrešitev problema najprej obrnite na trgovca. V kolikor ne najdete skupne rešitve in želite oporekati transakciji, se obrnite direktno na finančno institucijo, ki je izdala vašo kartico Mastercard.

Običajno lahko na zadnji strani kartice najdete kontaktno številko za pomoč uporabnikom. V vsakem primeru lahko vedno kontaktirate center za pomoč Mastercard Assistance Center na številko 1-800-627-8372 ali pokličite na 1-636-722-7111 in povezali vas bomo z vašo finančno institucijo.

V: Opravil sem nakup, vendar sem prejel napačen izdelek. Kaj lahko storim?

O: Če ste prejeli napačen izdelek, se za razrešitev problema najprej obrnite na trgovca. V kolikor ne najdete skupne rešitve in želite oporekati transakciji, se obrnite na finančno institucijo, ki je izdala vašo kartico Mastercard.

Običajno lahko na zadnji strani svoje kartice najdete kontaktno številko za pomoč uporabnikom. V vsakem primeru lahko vedno kontaktirate center za pomoč Mastercard Assistance Center na številko 1-800-627-8372 ali pokličite na 1-636-722-7111.

V: Kako lahko dobim povrnjena sredstva od podjetja v stečaju?

O: Če ste nakup pri podjetju v stečaju opravili s kartico Mastercard, se za oporekanje transakciji obrnite na finančno institucijo, ki je izdala vašo kartico. Običajno lahko na zadnji strani kartice najdete kontaktno številko za pomoč uporabnikom. V vsakem primeru lahko vedno kontaktirate center za pomoč Mastercard Assistance Center na številko 1-800-627-8372 ali pokličite na 1-636-722-7111.

V: Kaj lahko storim, če banka izdajateljica sporoči, da je Mastercard zavrnil mojo prijavo zoper transakcije?

O: V primeru zavrnjene prijave vam lahko finančna institucija, ki je izdala vašo kartico Mastercard, zagotovi pojasnilo. Običajno lahko na zadnji strani kartice najdete kontaktno številko za pomoč uporabnikom. V vsakem primeru lahko vedno kontaktirate center za pomoč Mastercard Assistance Center na številko 1-800-627-8372 ali pokličite na 1-636-722-7111.

V: Nismo odgovorili na vaše vprašanje?

O: Če ne najdete odgovora na svoje vprašanje, se obrnite na finančno institucijo, pri kateri imate odprt račun, saj razpolaga z informacijami, ki se nanašajo na vaš račun. Običajno lahko na zadnji strani svoje kartice najdete kontaktno številko za pomoč uporabnikom. V vsakem primeru se lahko vedno obrnete na center za pomoč Mastercard Assistance Center na številko 1-800-627-8372 ali pokličite na 1-636-722-7111.

Če menite, da lahko na vaše vprašanje odgovori le podjetje Mastercard, kliknite tu  in nam ga zastavite

V: Kaj pomeni močna avtentikacija strank? 

O: Nova evropska Direktiva o plačilnih storitvah PSD2 stopi v veljavo 14. 9. 2019 in zahteva Močno avtentikacijo strank (SCA) za vsa elektronsko izvedena plačila. Direktiva želi zaščititi kupce, tako da morajo ponudniki finančnih storitev obvezno uporabljati vsaj dve od treh obstoječih vrst avtentikacije identitete za potrditev plačila. Metode avtentikacije lahko temeljijo na znanju (npr. geslo), lastništvu (npr. naprava) ali identiteti (biometrična avtentikacija, npr. prstni odtis). Nova uredba bo vplivala na brezstična plačila tako na spletu kot tudi v trgovini. Izdajatelji kartic lahko uveljavljajo izjeme glede pravil obdelave, a pričakovano je, da bodo morali po datumu veljave EU direktive imetniki kartic potrditi večino svojih transakcij.

V: Kako bo to vplivalo na brezstična plačila v trgovini?

O: Pri brezstičnih plačilih v trgovini ne bo večjih sprememb, saj je že zdaj potrebno vnesti PIN kodo za nakupe, višje od 25 EUR. Od zdaj naprej bo lahko terminal zahteval vnos PIN kode tudi za manjše zneske. Izdajatelj kartice je tisti, ki bo določil, kako pogosto bo potrebno vnesti PIN kodo. Možno je, da bodo potrošniki občasno morali vnesti PIN kodo za manjše nakupe. 

V: Kako pogosto moram vnesti svojo PIN kodo?

O: To je odvisno o izdajatelja kartice, zato se za več informacij o tem obrnite na svojo banko.

V: Kako bo to vplivalo na spletna plačila? 

O: Tudi spletna plačila bodo zahtevala dvostopenjsko avtentikacijo (SCA). Izdajatelj kartice bo določil, katera vrsta avtentikacije je zahtevana. Kupci bodo svojo identiteto potrjevali z enkratnim geslom, prejetim v sporočilu po aplikaciji, SMS sporočilu ali potisnem sporočilu, ali z uporabo čitalnika prstnih odtisov ali drugih biometričnih funkcionalnosti njihovega pametnega telefona, odvisno od odločitve izdajatelja.

V: Ali to ne otežuje plačilnega postopka? Ali to pomeni upad števila spletnih plačil?

O: Nekateri kupci so že seznanjeni s tem, saj mnogi izdajatelji že zdaj uporabljajo avtentikacijo Mastercard SecureCode, kjer imetniki kartic potrdijo svojo identiteto z enkratnim geslom po prejetem SMS sporočilu. Nova Direktiva PSD2 prinaša dodatne možnosti avtentikacije, kar bo morda celo pospešilo postopek avtentikacije, saj biometrična identifikacija omogoča potrošnikom, da potrdijo svojo identiteto s preprostim dotikom svojega telefona v sklopu nove znamke Mastercard ID Check.

V: Koga zajema nova direktiva? 

O: Zahteve za močno avtentikacijo strank (SCA) bodo veljale za vse plačilne kartice, izdane v Evropskem gospodarskem prostoru* in za vse prodajalce in ponudnike storitev, ustanovljene v Evropskem gospodarskem prostoru.

Direktiva vključuje vsa elektronske bančne operacije, kot so bančni prenosi in plačila s kartico.

*Članice EU, Norveška, Lihtenštajn

V: Nastavljeno imam, da vsak mesec samodejno plačam položnice v spletni banki. Bom od zdaj naprej moral potrditi identiteto vsakič, ko se izvede to plačilo?

O: Če je plačilo ponavljajoče in vam trgovec redno zaračunava, vam ni potrebno vedno znova potrditi transakcije. SCA je potrebna, kadar prvič nastavljate redno plačilo. Poleg tega lahko vaša banka izdajateljica potrdi nekatere trgovce in spletne strani, kjer se lahko odločite, da ne želite avtentikacije za nakupe s svojo kartico Mastercard.

V: Ali to pomeni, da podatki moje debetne kartice do zdaj niso bili varno obdelovani? Zakaj od zdaj naprej potrebujemo drugo stopnjo avtentikacije?

O: V tej digitalni dobi moramo biti potrošniki in ponudniki še posebej previdni, da preprečimo zlorabe. Zato so se članice EGP odločile urediti elektronsko izvršena plačila. Tako Mastercard in naši partnerji nenehno razvijamo varne rešitve, se prilagajamo zakonodaji in zahtevam panoge. Glavno vodilo Mastercard je uporabnikom nuditi najboljšo možno izkušnjo.

V: Račune vsak mesec samodejno plačam v spletni banki. Bom moral od zdaj naprej potrditi svojo identiteto za vsak tak račun?

O:Verjetno ne, če računi avtomatsko prihajajo od trgovca po prvem prenosu. O tem odločata tudi izdajatelj kartice in trgovec.

V: Kako bom v prihodnosti na spletu kupil par čevljev? Kakšen bo spletni plačilni postopek od zdaj naprej?

O: Med spletnim plačilom bo moral kupec vnesti podatke na kartici in klikniti gumb »plačaj«. Nato sta možna dva scenarija.

1. Avtentikacija z aplikacijo za mobilno bančništvo:

·   Imetnik kartice prejme potisno sporočilo aplikacije za mobilno bančništvo in mora vnesti mPIN kodo

ALI

·   Imetnik kartice prejme potisno sporočilo aplikacije za mobilno bančništvo in mora potrditi svojo identiteto s čitalnikom prstnih odtisov ali drugimi biometričnimi podatki.  

Če izdajalec uspešno potrdi mPIN kodo ali prstni odtis (ali druge biometrične podatke), izdajatelj odobri plačilo.

2. Avtentikacija brez aplikacije za mobilno bančništvo (enkratno geslo po SMS sporočilu in geslo):

·   Izdajatelj pošlje imetniku kartice enkratno geslo po SMS sporočilu, ki ga mora ta vnesti v pojavno okno

·   Če je enkratno geslo pravilno, se pojavi novo pojavno okno, v katerega potrošnik vnese svoje osebno geslo  

·   Če je geslo uspešno potrjeno, izdajatelj potrdi plačilo.

V: Zakaj bi ponudnik finančnih storitev ponujal brezplačno biometrično avtentikacijo, če je avtentikacija po SMS sporočilu bolj dobičkonosna? 

O: Banke in ponudniki finančnih storitev želijo ostati konkurenčni, saj njihove stranke pričakujejo vedno bolj priročne rešitve za spletno nakupovanje. Tako je v njihovem interesu, da pri razvijanju novih storitev upoštevajo uporabniško izkušnjo.

V: Ali lahko biometrična avtentikacija postane obvezna za ponudnike finančnih storitev? 

O: Banke in ponudniki finančnih storitev želijo na dolgi rok ostati konkurenčni in zato uporabljajo najnovejše rešitve za varna spletna plačila.

V: Redno nakupujem pri nekem trgovcu. Bom moral/a v prihodnje vsakič znova potrjevati svojo identiteto pri plačilih?

O: Banka izdajateljica lahko določi izjeme in seznam trgovcev, pri katerih ni potrebna avtentikacija. Potreba po avtentikaciji pri nekem trgovcu se lahko razlikuje od izdelka do izdelka ali od storitve do storitve.

V: Podatki moje plačilne kartice so shranjeni na prodajalčevi spletni strani, saj tam redno nakupujem. Ali je v tem primeru potrebna identifikacija?

O: Ni vam potrebno znova vnašati podatkov plačilne kartice, zahtevana pa je dvostopenjska avtentikacija.

V: Kaj se zgodi, če uporabim pametni telefon ali uro za brezstično plačilo, manjše od 25 EUR?

O: Če mobilna denarnica ne zahteva avtentikacije (PIN koda, prstni odtis itn.) za vse brezstične transakcije, je možno, da bo potrebna identifikacija (PIN koda, prstni odtis itn.) za vsa plačila pod 25 EUR.

V: Kaj se zgodi, če uporabim možnost brezstičnega plačevanja ali mobilno plačevanje zunaj Evropskega gospodarskega prostora?

O: Direktiva velja le za države EGP, torej so brezstična plačila zunaj EGP izven pristojnosti PSD2.

V: Moj telefon nima čitalnika prstnih odtisov, ima pa sprednjo kamero. Kako lahko v prihodnje potrdim svojo identiteto pri mobilnih plačilih v trgovini? 

O: Avtentikacijo brezstičnih mobilnih plačil je mogoče nastaviti na druge vrste identifikacij, kot je zaklenjeni zaslon, PIN koda ali prepoznavanje obraza. To je odvisno od nastavitev aplikacije mobilne denarnice ali nastavitev Izdajatelja.

V: Kaj se zgodi, če so podatki moje bančne kartice ukradeni? Ali jih je mogoče zlorabiti za spletno plačilo? 

O: Pričakovano je, da bo obvezna SCA (močna avtentikacija strank) za brezstična plačila v spletnih trgovinah in trgovinah v EGP zmanjšala število primerov zlorabe. Vseeno pa priporočamo, da prekličete ali blokirate kartico pri banki izdajateljici, če zaznate sumljive dejavnosti.

Kakšen je strošek avtentikacije po SMS sporočilu? Kdo nosi ta strošek? 

O: Strošek sporočila SMS in kdo ga nosi določajo banke izdajateljice, enako kot za navadna obvestila.

V: Ali bom prejel/a SMS sporočilo za spletno avtentikacijo med gostovanjem? V primeru, da ga prejmem, kdo nosi strošek?

O: Sporočilo prejmete tudi med gostovanjem. Strošek SMS sporočila in kdo ga nosi določajo banke izdajateljice, enako kot za navadna obvestila.

V: Kaj se zgodi, če želim nakupovati po spletu, a nimam telefona pri sebi ali imam prazno baterijo? Kako lahko potrdim svojo identiteto? 

O: V tem primeru trgovec ne more izvršiti močne avtentikacije kupca, torej ni možno izvršiti spletnega plačila. 

V: Že zdaj imam kartico z omogočeno Mastercard Secure Code in uporabljam enkratna gesla po SMS sporočilu. Se bo zame kaj spremenilo? 

O: Od septembra 2019 naprej bodo morale banke izdajateljice delovati v skladu z direktivo PSD2 za močno avtentikacijo strank (SCA), zato lahko ponujajo identifikacijo po aplikaciji za mobilno bančništvo bodisi s prstnim odtisom ali uporabo osebnega gesla, ki vam ga izda banka. Če nimate primerne naprave, boste morali vnesti geslo, ki ga prejmete po SMS sporočilu, še vedno pa boste potrebovali dodatno identifikacijo v obliki kode ali gesla. O tem odloča izdajatelj kartice.

V: Že imam nameščeno mobilno denarnico / moja kartica je registrirana na spletni strani ponudnika (npr. PayPal ali Simple). Ali bo še vedno potrebna dodatna potrditev? 

O: Da, to je zelo verjetno, saj storitve, kot je PayPal, uporabljajo plačilne kartice kot vir za plačilo. Izdajatelj kartice lahko določi izjemo za te storitve.

V: Ali bom moral/a vnesti enkratno geslo ali se identificirati s prstnim odtisom ali obrazom (biometrični podatki), če kupim nekaj v spletni trgovini, ki ni v EGP? 

O: Močna avtentikacija strank ni obvezna zunaj EGP. Vseeno pa prodajalec lahko uporablja program Mastercard ID Check; v tem primeru boste morali potrditi svojo identiteto.

Moja plačilna kartica je bila izdana izven EGP, a želim nakupovati v spletni trgovini znotraj EGP. Kaj moram storiti? 

O: Če je bila plačilna kartica izdana zunaj EGP, trgovec v EGP ni dolžan izvesti močne avtentikacije stranke. Vendar če izdajatelj kartice omogoča to možnost, se lahko trgovec odloči ponujati močno avtentikacijo stranke za vsak nakup s plačilno kartico.

V: Ali lahko potrdim spletno plačilo s kartico, če imam pri sebi le pametno uro ali druge prenosljive elektronske naprave?

O: Če ima vaša pametna naprava možnost prejemanja SMS sporočila (npr. ura, zapestnica, tablica itn.) in lahko potrdite svojo identiteto v skladu z zahtevami izdajatelja kartice, lahko potrdite svoje plačilo.

V: V primeru, da banka ponuja tako avtentikacijo z biometričnimi podatki kot tudi SMS sporočilom poleg gesla, ali lahko uporabim obe možnosti za spletna plačila? 

O: Če izdajatelj kartice ponuja imetnikom kartice možnost uporabe več kot ene metode avtentikacije, je to mogoče.

V: Kakšna je časovna omejitev za veljavnost enkratnih gesel po SMS sporočilu? 

O: Enkratno geslo je veljavno 10 minut in po 10 minutah samodejno poteče.