Zaupanje slovencev v digitalno plačevanje in plačevanje z biometrijo

 

Močna avtentikacija imetnikov kartic (SCA), ki jo to jesen uvaja direktiva PSD2, od ponudnikov finančnih storitev zahteva, da pri izvedbi plačila obvezno uporabijo vsaj dva od treh obstoječih tipov za overjanje identitete. Raziskava odnosa do digitaliziranosti Mastercard® 2019, ki jo je izvedel IPSOS Research tako razkriva, katere so trenutno najbolj priljubljene metode avtentikacije in do kakšne mere jim potrošniki zaupajo.

Plačevanje s pametnimi telefoni je v Sloveniji visoko priljubljeno, saj trenutno z njimi plačuje 51 % potrošnikov, v prihodnosti pa bi si z mobilnimi telefoni želelo plačevati kar 72 % potrošnikov.

Med različnimi načini avtentikacije je Slovenija – tako kot ostale države – še vedno najbolj naklonjena overjanju prek SMS kode, pod regijsko povprečje pa so se znašli overjanje s prstnim odtisom, geslom, skeniranjem roženice, varnostnim vprašanjem in mobilno denarnico. Biometrična avtentikacija je po raziskavi sodeč za zdaj najbolj priljubljena v Bosni in Hercegovini, Ukrajini in na Hrvaškem, medtem ko bi v Sloveniji 51 % potrošnikov uporabilo biometrijo, če bi bila na voljo. Ta podatek kaže na velik potencial, saj je delež takih potrošnikov trikrat večji kot je dejanska baza trenutnih uporabnikov biometrične avtentikacije (14 %). Pri izbiri plačilne metode je za Slovence odločilen dejavnik varnost bančnega računa in osebnih podatkov.

Zaupanje slovenskih potrošnikov v umetno inteligenco je razdvojeno. 15 % anketirancev je imelo nekaj izkušenj s tehnologijami, ki temeljijo na umetni inteligenci, 57 % pa bi jih rado preizkusilo v prihodnosti. Uporaba storitev oz. naprav, ki temeljijo na virtualni resničnosti (VR), je višja (25 %), takšnim napravam pa je naklonjenih 60 % slovenskih potrošnikov.

Raziskava je tudi pokazala, da slovenske potrošnike pri digitalnih transakcijah najbolj zanimajo stroški in varnost. Vsaj tretjina Slovencev in Slovenk si želi nižje stroške spletnih storitev, kot so aplikacije za prenos medijskih vsebin na zahtevo, potovanja in aplikacije povezane s plačili. V primeru plačilnih aplikacij, je 46 % neuporabnikov dejalo, da bi jih preizkusili, če bi bila varnost zagotovljena. Hitrost (77 %), preprostost uporabe (70 %) in takojšnja dostopnost (68 %) so ključni razlogi, zaradi katerih se slovenski uporabniki odločajo za plačilne aplikacije.

Varnost podatkov ostaja med največjimi izzivi digitalizacije, tako za organizacije kot za posameznike. Rezultati raziskave so pokazali, da ima 41 % vprašanih nekaj znanja o spletni varnosti, medtem kot jih je 42 % priznalo, da o nevarnostih na internetu vedo relativno malo in bi radi izvedeli več.

74 % anketirancev ima na svojih mobilnih telefonih vključeno dodatno zaščito. Večinoma se na področje varnosti podatkov bolje spoznajo mladi v starosti med 20 in 29 let, ki so tudi v večjem številu lastniki in edini uporabniki osebnih računalnikov/prenosnikov ter imajo na svojih mobilnih telefonih vključeno dodatno zaščito.

Potreba po močnejšem overjanju identitete (SCA) ima veliko podporo: 58 % anketirancev jo vidi kot neizogibno pri plačilih v trgovini, 71 % pa meni, da je nujno potrebna pri spletnih nakupih. 32 % Slovencev in Slovenk je dejalo, da bi jih ta dodatni varnostni korak spodbudil k bolj pogostemu spletnemu nakupovanju.