Raziskava družbe Mastercard kaže porast digitalnih plačil, ko e-trgovina po vsem svetu dosega nove razsežnosti

Kupci po vsem svetu želijo brezstične, varne in nemotene načine plačevanj.

 

Ljubljana, 18. junij 2020 Nakupovalne navade se spreminjajo. Rezultati globalne raziskave podjetja Mastercard o mnenju potrošnikov na 15 trgih kažejo, da je pandemija virusa COVID-19 s seboj prinesla številne spremembe. Raziskava beleži evolucijo načinov plačevanja in razkriva dva bistvena trenda, ki se bosta, glede na rezultate obdržala tudi v prihodnosti.
 

·         Bistven upad plačevanja z gotovino v trgovinah: tedenska raziskava Mastercard, prvič izvedena 27. aprila, razkriva, da skoraj vsak sedmi od desetih potrošnikov meni, da je prehod na digitalno plačevanje verjetno trajen, in skorajda polovica namerava gotovino uporabljati manj tudi po koncu pandemije.

V Evropi je kar 64 % vprašanih kot svoj najbolj priljubljeni način plačevanja izbralo brezstična plačila.

·         Hitra porast e-trgovanja: Nedavno predstavljeno poročilo podjetja Mastercard z naslovom Recovery Insights: Shift to Digital razkriva, da je popularnost e-trgovanja zabeležila doslej nedoseženo raven. Mastercard SpendingPulse poročilo pa kaže, da se je obseg e-trgovanja v Združenih državah Amerike v mesecu maju povečal za 93 % v primerjavi z majem leto poprej.

»Medtem ko nihče ni mogel napovedati sveta, kot ga doživljamo danes, je ta situacija okrepila potrebo, da nadaljujemo z evolucijo potrošnikove plačilne izkušnje« je dejal Jorn Lambert, izvršni podpredsednik oddelka za digitalne rešitve. »Že vrsto let se osredotočamo na izgradnjo digitalnih zmogljivosti in prav to nam je omogočilo, da smo ta hiter prehod na digitalna plačila izvedli nemoteno. Malo verjetno je, da se bomo povrnili k starim plačilnim navadam.«
 

Gradnja temeljev za plačila v prihodnosti

Od klika na »plačilo« na spletni strani e-trgovine, do uporabe brezstičnega terminala podjetje Mastercard ponuja svoje izkušnje in tehnologijo ter ob tem ustvarja ključna partnerstva pri zagonu inovacij.

·         Uporaba podatkov neobčutljive narave za višjo varnost: storitev Mastercard Digital Enablement Service (MDES) številko kartice spremeni v žetone (tj. izvede tokenizacijo), ki so neuporabni za prevarante, in odpravlja potrebo po ročnem posodabljanju podatkov kartice. S ciljem zagotavljanja globalne dostopnosti ter varne storitve, Mastercard s paketom MDES hitro pridobiva nove globalne partnerje, kot so Adyen, Braintree, PayPal, Etsy, Mastercard Payment Gateway Services (MPGS), Pago, Stripe, T-Mobile in Yandex.Checkout,

·         Plačila na klik za hitrejše plačevanje: Click to Pay, storitev Mastercard za plačilo na klik, tokenizacijo uporablja za zavarovanje podatkov o kartici in odpravlja potrebo po uporabi gesel. Click to Pay trenutno omogoča več kot 10.000 trgovcev, vključno s podjetji Crate & Barrel, Expedia, Fresh Direct in Saks Fifth Avenue. Tehnološki partnerji, kot so storitve Mastercard Payment Gateway Services (MPGS), so pomembni za omogočanje odobritve s strani trgovcev, Mastercard pa  tesno sodeluje tudi z ACI Worldwide, Aurus, Global Payments in Square.

·         Digital First poganja možnost izbire za potrošnike: mobilne naprave so poglavitni vir komunikacije in vse pogosteje tudi nakupovanja. Zato se je Mastercard osredotočili na celovito oblikovanje digitalnih izdelkov, pri čemer fizična kartica ni potrebna. »Digital First« debetna kartica je prav takšna inovativna rešitev, ki je nastala v partnerstvu s podjetjema Samsung in SoFi. Programe Digital First so usposobili v Latinski Ameriki, Singapurju, Filipinih, in v Evropi, pri nemški banki WeLab Bank.

»Trenutno prestajamo izjemno zahtevno obdobje za posameznike, skupnosti in podjetja, a vseeno opažamo lastovke sprememb, ki jih s seboj prinaša vse večje število potrošnikov in podjetij, ki sprejemajo nove tehnologije za omogočanje hitrejše, enostavnejše in varnejše prihodnosti,« je dodal Lambert.
 

###
 

Metodologija

Lastna raziskava Mastercard je bila izvedena med 27. aprilom in 17. majem 2020, med odraslimi, starimi več kot 18 let. Raziskava je obsegala 6.750 intervjujev v 15 državah: Avstraliji, Braziliji, Kitajski, Kolumbiji, Franciji, Nemčiji, Indiji, Italiji, Španiji, Japonski, Mehiki, Rusiji, Združenih arabskih emiratih, Veliki Britaniji in Združenih državah Amerike.

1O Mastercard SpendingPulse
Mastercard SpendingPulse™ poroča o maloprodajnih številkah z uporabo vseh plačilnih sredstev na izbranih svetovnih trgih. Ugotovitve temeljijo na skupni prodajni aktivnosti v plačilni mreži Mastercard in ocenami na podlagi anket za nekatere druge plačilne oblike, kot so gotovina in čeki. SpendingPulse ™ tako nikakor ne vsebuje, ne odraža in se ne nanaša na dejanske poslovne ali finančne rezultate podjetja Mastercard ali določene podatke izdajateljev plačilnih kartic.