Slovenske lokalne trgovine v razcvetu: Porast lokalne potrošnje med karanteno

 

Po začetku karantene so največji porast lokalne potrošnje užili peki, mesarji ter trgovci s sadjem in zelenjavo, tako v Sloveniji kot tudi drugod po Evropi. Glede na izsledke raziskave podjetja Mastercard, ki med drugim vključuje tudi Slovenijo, se bo lokalni razcvet nadaljeval tudi v prihodnje.

Med karanteno je 29 % Slovencev v svoji okolici odkrilo nove trgovine. Po podatkih Mastercard raziskave bo 60 % slovenskih kupcev tudi po koncu karantene nakupovalo v svojem lokalnem okolju in pomagalo neodvisnim ponudnikom v soseščini, kar 61 % pa jih namerava tudi po odpravi vseh omejitev kupovati lokalno.

Kar 62 % Slovencev pravi, da se zaradi nedavnih dogodkov bolj zavedajo potreb ranljivih skupin, 50 % pa jih čuti višjo stopnjo pripadnosti lokalni skupnosti. V primerjavi z drugimi evropskimi kupci smo glede tega za nekaj odstotkov bolj zavedni. Po vsej Sloveniji sedaj tretjina prebivalcev pravi, da bodo bolj verjetno pozdravili svoje sosede, 29 %  pa sedaj lokalne trgovce pozna po imenu. Tudi drugod po Evropi so podatki zelo podobni.

Tretjina (33 %) Slovencev pravi, da so med časom karantene pogrešali svoj lokalni bar, 43 % Slovencev pa, da bodo še naprej redno jedli in pili v svoji soseščini ter tako prispevali k lokalni sceni. Skoraj vsak šesti Slovenec je z veseljem užival v 'takeaway' pijači, dostavljeni iz svojega lokalnega bara, Evropi pa je bilo takšnih ljudi 21 %.

Neodvisni obrati, ki v Sloveniji in drugod po Evropi po odpravi karantene pričakujejo dvig prometa, so  frizerji in brivci. Kar 48 % Slovencev oblikovanja pričeske ne namerava prepustiti družinskim članom ali samim sebi. Pričakuje se dvig prometa trgovine z orodjem, časopisnih kioskov ter lokalnih gostinskih obratov. V drugih evropskih državah pričakujejo dvig prometa neodvisne trgovine z oblačili in trgovci s sirom. Porast je zabeležila tudi dostava mleka, saj 11 % Slovencev pravi, da so to storitev uporabljali med karanteno in jo bodo še naprej.

Aleš Petejan, vodja marketinga Mastercard, Slovenija, je dejal: »Trenutni dogodki so spremenili nakupovalne navade in povzročili bistven porast spletnega ter brezstičnega nakupovanja, pa tudi porast nakupov pri lokalnih trgovcih po vsej Sloveniji. Lokalne trgovine in skupnosti igrajo pomembno vlogo pri zagotavljanju blaga in storitev ter močno prispevajo k dodatnemu zagonu gospodarstva, obenem pa nudijo veliko podporo lokalnemu prebivalstvu in spodbujajo solidarnost v skupnosti. Upamo, da se bo med temi težkimi časi v Sloveniji in po Evropi okrepila lokalna zvestoba, ki se bo ohranila tudi, ko se bo življenje vrnilo v normalne tirnice.«

 

TOP 10 LOKALNIH TRGOVIN, KI PRIČAKUJEJO DVIG PROMETA PO KONCU OMEJITEV

1.      Pekarne

2.      Trgovine s sadjem in zelenjavo

3.      Mesarji

4.      Brivci/Frizerji

5.      Trgovine za ročna dela / Trgovine z orodjem

6.      Časopisni kioski / prodajalne

7.      Lokalne restavracije

8.      Lokalne kavarne

9.      Lokalni bari

10.    Neodvisne knjigarne