Odgovori na pogosto zastavljena vprašanja o trajnostni zavezi družbe Mastercard.
Zakaj se Mastercard zavzema za trajnost?
Mastercard se že vrsto let zavzema za varstvo okolja, trajnost in vključenost pod geslom "z dobrim delom delamo dobro". Vse to je sestavni del naše podjetniške filozofije, ki jo zaposleni živijo vsak dan. Mastercard je že več kot desetletje vodilna družba na področju finančne vključenosti, triado gospodarske, okoljske in družbene trajnosti pa je zasidral v središče svoje poslovne strategije.
Vendar pa okolje, v katerem je vredno živeti za prihodnje generacije, ni zanesljiv uspeh; gospodarstvo in družba morata biti dosledno usmerjena k trajnosti. Življenjski pogoji prihodnjih generacij bodo v naslednjem desetletju odločilni. Zato si je Mastercard zastavil ambiciozne cilje in razvil trajnostno strategijo, ki vključuje pomembna področja, kot so varstvo podnebja, biotska raznovrstnost, varčevanje z energijo in preprečevanje nastajanja odpadkov. Želimo si prihodnost, v kateri bosta narava in podnebje zaščitena, manj ljudi bo v stiski in družba bo držala skupaj. In potrebna je hitrost. Zato pospešeno izvajamo dejavnosti proti podnebnim spremembam in uporabljamo moč svoje partnerske mreže za spodbujanje krožnega, trajnostnega gospodarstva.
Kako družba Mastercard zmanjšuje svoj ogljični odtis?
Mastercard se že več let zavzema za okolje in razogljičenje. Pri tem ne sprejemamo ukrepov le znotraj podjetja, temveč smo zavezani tudi k zmanjševanju ogljičnega odtisa vzdolž dobavne verige. Smo prvo podjetje v plačilni panogi, ki je od Pobude za znanstveno utemeljene cilje (SBTi) prejelo odobritev za naš cilj glede emisij, ki je usklajen s podnebnim ciljem 1,5 °C iz Pariškega podnebnega sporazuma. Poleg tega smo se leta 2020 pridružili pobudi RE100 in se zavezali, da bomo na vseh svojih globalnih lokacijah uporabljali 100-odstotno obnovljivo energijo. Vse naše lokacije so zasnovane tako, da so trajnostne, in so certificirane v skladu s standardom LEED (Leadership in Energy and Environment). Smo pionirji zelenih rešitev in medsektorskih partnerstev, kot sta partnerstvo za bolj zelena plačila in program UN Global Compact Cities, da bi potrošnikom, podjetjem in mestom pomagali zmanjšati njihov vpliv na planet. S pobudo City Possible smo sprožili pobudo za soustvarjanje, ki združuje mesta, podjetja in skupnosti, da bi opredelili skupne izzive in ustvarili rešitve, ki spodbujajo vključujoč in trajnostni razvoj mest.
Zakaj se Mastercard ne osredotoča le na svoj odtis, temveč tudi na aktivacijo potrošnikov?
Zavezani smo k izboljšanju lastnega delovanja in okoljskega odtisa. Da bi dosegli lastno zavezo o ničelni neto vrednosti, smo določili vmesne cilje in vlagamo v dolgoročne projekte za zmanjšanje emisij CO2. Za podjetja je nujno, da vlagajo v energetsko učinkovita delovna mesta in dejavnosti, pridobivajo obnovljive vire energije in imajo trajnostno dobavno verigo. Vendar pa odgovornost podjetij danes daleč presega njihove dejavnosti. Prepričani smo, da lahko vsakdo prispeva k spremembam, če združimo dejavnosti, vključimo potrošnike ter izkoristimo tehnologijo in moč partnerske mreže. Naša raziskava GfK je pokazala, da potrošniki želijo biti del rešitve.
Kako se Mastercardova zavezanost trajnosti sklada s plačilnimi karticami iz plastike?
Preizkusili smo tudi svoje procese. Ker plačilne kartice izdelujejo proizvajalci kartic, izdajajo pa jih banke, si prizadevamo, da bi naši partnerji za proizvodnjo izbrali trajnostne alternative. Prehod na trajnostne kartice zahteva določen čas, saj lahko na primer proizvajalci kartic le postopoma preidejo na trajnostne materiale in polizdelke. Naša naloga je, da s svojim strokovnim znanjem in tehnologijami podpremo proizvajalce, izdajatelje in banke pri proizvodnji trajnostnih kartic in recikliranju starih kartic.
Kaj počne Mastercard za spodbujanje trajnostne potrošnje?
Če želimo doseči ambiciozne cilje za zmanjšanje emisij ogljika in se spopasti s svetovnimi podnebnimi spremembami, moramo ukrepati skupaj. Zato si skupaj s partnerji prizadevamo za razvoj trajnostnih rešitev, ki več ljudem omogočajo trajnostni življenjski slog in zmanjšanje emisij CO2 na zanje najprimernejši način - bodisi z boljšim vpogledom v njihovo vedenje pri porabi, z donacijami za organizacijo Zaščita našega planeta ali z uporabo plačilnih kartic iz recikliranih materialov.
Ali ne bi bilo bolje, da namesto trajnostnega trošenja sploh ne bi trošili?
Naš cilj je vzpostaviti vključujoče in trajnostno digitalno gospodarstvo, v katerem bodo ljudje lahko izkoristili svoj potencial, gospodarska rast bo vključujoča, planet pa se bo razvijal v pozitivno smer. Ne gre za zmanjševanje porabe. Ko se poraba ustavi, se naše gospodarstvo ustavi. To ne pomaga nikomur. Namesto tega poskušamo imetnike kartic spodbuditi k bolj trajnostni potrošnji, nakupovanju v lokalnih trgovinah in ukrepanju za dobrobit našega planeta.
Ali Mastercard podpira potrošnike pri zavestni potrošnji z nizko vsebnostjo CO2?
Potrošniki se vsak dan odločajo o nakupu na podlagi številnih informacij, kot so primerjave cen ali ocene kakovosti izdelkov. Na nakupne odločitve lahko vplivajo tudi informacije o vplivu izdelkov na emisije CO2. Tu smo na pomoč priskočili z našim partnerjem Doconomy. Naš cilj je zagotoviti vpogled, ki bo ljudem pomagal sprejemati ozaveščene in zavestne odločitve, ki ustrezajo njihovim potrebam in življenjskemu slogu. Naša študija GfK je pokazala, da potrošniki želijo te informacije: 48,7 % potrošnikov navaja, da se pri nakupu odločajo glede na emisijski odtis CO2 in da ga želijo izvedeti neposredno med nakupovanjem. Da bi bili računalniki čim širše dostopni, lahko to funkcijo zlahka prevzamejo banke in jo dajo na voljo okoljsko ozaveščenim potrošnikom.
Kaj je koalicija Priceless Planet?
Koalicija Priceless Planet je globalna pobuda družbe Mastercard za varstvo podnebja. Sodelujemo z nevladnimi organizacijami, bankami, pridobitelji, trgovci na drobno in drugimi partnerji, da bi se skupaj borili proti podnebnim spremembam.
Koliko dreves je zasajenih?
Koalicija Priceless Planet si je zastavila cilj do leta 2025 posaditi 100 milijonov dreves in obnoviti gozdove. Obnova gozdov je eden od najbolj smiselnih in učinkovitih načinov boja proti podnebnim spremembam.
Zakaj je pogozdovanje smiseln ukrep v boju proti podnebnim spremembam?
Sajenje dreves je dolgoročna naložba v našo prihodnost. Obsežno pogozdovanje je učinkovita, na naravi temelječa rešitev za ublažitev vpliva emisij toplogrednih plinov. Naš cilj pri vsakem projektu pogozdovanja ni le čim večja korist za podnebje, temveč tudi za družbo in biotsko raznovrstnost planeta. Projekti trajnostnega pogozdovanja pomagajo zmanjšati pojavnost s podnebjem povezanih nesreč in ekstremnih vremenskih dogodkov, kot so poplave. Obnovljeni gozdovi čistijo zrak, ki ga dihamo, varujejo življenjski prostor divjih živali, izboljšujejo prehrano lokalnega prebivalstva in ustvarjajo delovna mesta. Pri vsakem projektu pogozdovanja gradimo partnerstva z lokalnimi vladami in skupnostmi.
Kje so obnovljeni gozdovi?
Skupaj s partnerjema Conservation International in World Resources Institute smo določili gozdove, ki imajo največji možni pozitivni vpliv na globalno podnebje, družbo in biotsko raznovrstnost našega planeta. To so predvsem gozdovi v Avstraliji, Braziliji in Keniji.
Ali koalicija Priceless Planet podpira tudi lokalne projekte pogozdovanja?
Koalicija Priceless Planet ne podpira lokalnih projektov pogozdovanja. Koalicija Priceless Planet je globalna pobuda in se osredotoča na projekte in regije, ki imajo največji pozitivni vpliv na globalno podnebje, skupnost in biotsko raznovrstnost. Od pogozdovanja opredeljenih gozdov v Avstraliji, Braziliji in Keniji ter s tem povezanih pozitivnih učinkov na naše podnebje imamo koristi vsi, tudi na lokalni ravni.
Zakaj Everwave čisti reke in ne morij?
Reke so življenjske poti našega planeta in človeka privlačijo že stoletja. Zaradi tega so močno onesnažene in postajajo glavne transportne poti za odpadke v oceane.
Kako se čistijo reke?
Na misijah Everwave uporablja kombinacijo aktivnih in pasivnih tehnologij za čiščenje rek, da prepreči prenos odpadkov v oceane. Plavajoče rečne platforme uporabljajo funkcionalno arhitekturo za neprekinjeno pobiranje in zbiranje odpadkov, ki plavajo s tokom. Prilagodljivi in z umetno inteligenco podprti čolni za zbiranje smeti lahko posebej očistijo žarišča smeti na večjem območju - tudi na težko dostopnih mestih. Odpadki se nato reciklirajo in predelajo z mehanskimi, termokemičnimi in biotehnološkimi postopki. Cilj je, da se čim več materiala vrne v krogotok in da se ustvarijo novi izdelki.
Kaj se zgodi z odpadki po njihovem zbiranju?
Platforma zbira material in ga dostavi na obalo. Materiali se nato ročno sortirajo in pripravijo za prevoz. V Nemčiji so velike sortirnice, v drugih državah pa ne. Zato se uporablja ročno sortiranje, ki ga izvajajo lokalni pomočniki. To ima pozitiven stranski učinek, saj ustvarja nova delovna mesta. Po sortiranju odpadkov se plastika odpelje v obrat za recikliranje na kraju samem, kjer se razvrsti v posamezne vrste tkanin in opere. Glede na sestavo se nato odloči, kako se bo material nadalje uporabil.
Kakšen je cilj skupnega poslanstva družb Mastercard in Everwave?
Mastercard podpira Everwave pri čiščenju rek v Evropi in tako zmanjšuje onesnaževanje oceanov s plastiko. To ima lahko velik vpliv na svetovne oceane. Približno 80 odstotkov odpadkov v oceanih namreč prihaja iz velikih rek. Na prvi skupni misiji Mastercard in Everwave odstranjujeta odpadke iz pritokov Donave na Slovaškem. V štirih tednih naj bi iz Donave odstranili približno 100 ton odpadkov.
Kaj sta kalkulator CO2 in kalkulator življenjskega sloga?
Kalkulator CO2 sta razvila Mastercard in švedsko zagonsko podjetje Doconomy. Kalkulator življenjskega sloga je razvilo podjetje Doconomy v sodelovanju z ZN. Glavni cilj je imetnikom kartic omogočiti, da izmerijo vpliv lastnega potrošniškega vedenja in življenjskega sloga na emisije CO2. Obe rešitvi temeljita na neodvisno preverjenem Ålandskem indeksu.
Kako deluje kalkulator CO2?
S pomočjo digitalnega orodja lahko potrošniki spremljajo svoj ekološki odtis in razumejo, kakšen vpliv ima njihova poraba na okolje. Hkrati so prikazane možnosti, kako lahko povzročene emisije CO2 nadomestijo, na primer s projekti pogozdovanja. Z aplikacijo lahko potrošniki spremljajo svoj osebni ogljični odtis in odtis svojih nakupov. Tako lahko potrošniki bolje razumejo svoj vpliv na podnebje in sprejemajo bolj ozaveščene nakupne odločitve. To je preprost način, s katerim lahko vsakdo prispeva k varstvu okolja. Izračun ocenjenega ogljičnega odtisa na podlagi kartičnih transakcij na podlagi neodvisno preverjenega indeksa Åland.
Kako mi pomagajo rezultati kalkulatorja CO2?
Kalkulator ogljika omogoča potrošnikom pregled nad emisijami ogljika, ki nastanejo pri njihovih nakupih v različnih kategorijah porabe, vplivi ogljika pa so predstavljeni na preglednih nadzornih ploščah. Poleg tega potrošniki prejmejo nasvete, kako lahko zmanjšajo svojo porabo CO2 in katere ukrepe lahko sprejmejo za nadomestitev te porabe.
Kako deluje kalkulator življenjskega sloga?
Kalkulator ogljika v življenjskem slogu z 12 vprašanji uporabnike vodi skozi različne vidike njihovega vsakdanjega življenja, kot so bivanje, potovanje ali prevoz. Na podlagi danih odgovorov kalkulator življenjskega sloga izračuna ogljični odtis posameznika na podlagi neodvisno preverjenega alandskega indeksa. Vpliv CO2 je predstavljen na preglednih nadzornih ploščah. Poleg tega uporabniki prejmejo nasvete o tem, kako zmanjšati porabo CO2 in s katerimi ukrepi jo je mogoče nadomestiti.
Kako se ta kalkulator CO2 razlikuje od drugih kalkulatorjev, ki so na voljo na trgu?
Kalkulator CO2, ki sta ga razvila Mastercard in Doconomy, temelji na neodvisno potrjenem alandskem indeksu. Brezhibno je vključen v omrežje Mastercard in se nenehno razvija z naborom podatkov in izboljšano granularnostjo izračunov ogljika ter z dodatnimi kazalniki vpliva na okolje, kot je voda.
Kaj je Ålandski indeks?
Indeks Åland je vodilna indeksna rešitev, ki meri ogljični odtis kartičnih transakcij na podlagi kategorij izdelkov. Indeks se posodablja vsako leto, uporablja pa podatke bonitetne agencije S&P Global in njene hčerinske družbe S&P Trucost. Metodologijo, postopek zbiranja podatkov in tehnično konstrukcijo indeksa Åland je zunanje pregledal in revidiral Ernst Young.
Kako Ålandski indeks izračuna ogljični odtis vsake transakcije?
Ålandski indeks je globalna rešitev, ki za svoje izračune v realnem času uporablja podatke o 15.000 podjetjih in približno 99 % svetovne tržne kapitalizacije. Potrošnik: poraba v zaprtih prostorih je pripisana vsaki transakciji na podlagi celotnega porabljenega zneska (na voljo je več valut) in na podlagi splošne ogljične intenzivnosti v zadevni panogi (na voljo jih je 47). Za pripisovanje emisij ogljika nakupu se uporablja koda kategorije trgovca Mastercard.
S čim se ukvarja švedsko zagonsko podjetje Doconomy?
Družba Doconomy, ustanovljena leta 2018, vlaga v nove ukrepe za boj proti podnebnim spremembam. To zagonsko podjetje s področja tehnologije vpliva razvija ekosisteme za finančne instrumente, da bi povečalo globalno ozaveščenost o vplivu potrošnje na ljudi in doseglo strukturne spremembe. Partnerstva z Ålandsbanken, UNFCCC in Mastercardom združujejo bančništvo, vodilno strokovno znanje o podnebju in globalne plačilne tehnologije za spodbujanje priložnosti za individualno odgovornost in neposredno ukrepanje prek finančnih instrumentov v velikem obsegu.